انواع پرده در دکوراسیون داخلی

انواع پرده در دکوراسیون داخلی

آيا تصميم داريد حال و هواي خانه خود را در پذيرايي يا آشپزخانه،اتاق كودك و اتاق مستر تغيير دهيد، براي شروع عمليات بازسازي آماده نيستيد؟

باتغييرپرده هاي خانه خود شروع كنيد. اگرچه تعويض پرده ها باعث تغييرات خيلي زيادي نمي شوند اما سبب مي شوند تا فضاي مورد نظر زيباتر و راحت تر كارآمدتر شود. براي اينكه بتوانيد پرده هاي زيبا و در عين حال جزو جديدترين ترندها را انتخاب كنيد، بهتراست دريابيد كدام سبك از پرده ها براي فضاي شما مناسب تراست. با ما باشید تا راهنمایی های لازم در این زمینه را دریابید.

اگر می خواهید یک پرده زیبا برای یکی از فضاهای منزل خود انتخاب کنید یا حتی قرار است برای هر کدام از بخش های منزل، پرده مجزایی در نظر بگیرید، خوب است با انواع گزینه هایی که پیش رو دارید، آشنایی پیدا کنید. مدل های بسیار متنوعی از پرده موجود است که برای استفاده در بخش های مختلف منزل کارایی دارند. پرده ها امروزه به قدری متنوع و گوناگون هستند که می توان آن ها را با سبک های گوناگون طراحی داخلی هماهنگ کرد. هر یک از پرده ها خصوصیات منحصر به فردی دارند و هر کدام به نوعی زیبا هستند.

نوع پرده ای که قرار است شما از آن در دکوراسیون داخلی فضای مورد نظر خود استفاده کنید، به ابعاد پنجره، جهت گیری آن نسبت به نور خورشید، مقدار نور ورودی، سبک دکوراسیون داخلی و حتی راحتی استفاده از پرده وابسته است. طبیعتا هر کدام از پرده ها با توجه به خصوصیاتی که دارند، برای استفاده در فضاهای خاصی مناسب می باشند. جهت این که بهتر بتوانید پرده مناسب را برای فضای مورد نظر خود انتخاب کنید، بهتر است با همه مدل های موجود و مرسوم آشنا شوید و کاربردهای آن ها را نیز بدانید. در ادامه به معرفی انواع پرده خواهیم پرداخت تا اطلاعات خوبی نسبت به آن ها پیدا کنید.

 

پرده اتریشی

پرده اتریشی را می توان یکی از جذاب ترین گزینه ها برای زینت دادن به دکوراسیون داخلی دانست. پرده اتریشی، اکثرا برای پنجره هایی مناسب است که اندازه کوچک تری دارند. شما می توانید این پرده ها را با دو نوار از هر دو طرف جمع نمایید. پرده های اتریشی با این که ذاتا اروپایی هستند، با دکوراسیون خانه ما ایرانی ها نیز خیلی خوب جفت و جور می شوند.

انواع مختلف پرده ها که میتوانید برای پنجره منزلتان استفاده کنید

پرده حریر

یکی از شناخته شده ترین و پرکاربردترین پرده ها برای دکوراسیون داخلی هر فضایی، پرده حریر است. حریر با داشتن ظاهر ساده و زیبا، تقریبا با همه رنگ ها و سبک ها هماهنگ می شود و شاید به همین دلیل است که طرفداران زیادی دارد. یکی از ویژگی های پرده حریر که باعث می شود آن را از دیگر پرده ها متمایز بدانیم، این است که نور خورشید را به خوبی از خود رد می کند. به همین خاطر، اگر فضای روشنی می خواهید، می توانید از این پرده استفاده کنید. پرده حریر را می توان در کنار دیگر پرده ها نیز به کار برد.

پرده پذیرایی ساتن و حریر

پرده روستیک

سبک روستیک، یک سبک جالب است که به تازگی توانسته محبوبیت زیادی پیدا کند. محبوبیت سبک روستیک در دکوراسیون داخلی، بیش تر به خاطر سادگی و زیبایی خالص آن است که کم تر در دیگر سبک ها دیده می شود. در سبک روستیک از عناصر چوبی، کنفی و دارای ظاهر روستایی استفاده می شود. اگر شما هم دوست دارید این سبک را به فضای منزل خود بیاورید، می توانید از پرده های کنفی یا حصیری بهره بگیرید و آن ها را در کنار میز و صندلی های چوبی به کار ببرید.

فروش پرده بامبو

پرده رومی

پرده رومی، یک مدل پرده است که ظاهری صاف و ساده دارد. به این پرده ها رومن هم گفته می شود. پرده رومی از نظر مکانیزم حرکت تا حد زیادی شبیه پرده شید رول است. البته نباید این دو مدل پرده را با هم اشتباه گرفت، زیرا پرده رومی به طور معمول از دو نوار پارچه ای در بخش میانی برخوردار است که می توان به وسیله آن ها پرده را جمع نمود و بالا برد. پرده رومی، پارچه ای دولایه دارد. یک لایه از پارچه در پشت قرار می گیرد و لایه دیگر، نوارهایی می باشند که به شک موازی در کنار هم جای می گیرند. این نوارها با بالا رفتن، پلیسه های زیبایی ایجاد می کنند.

معرفی و بررسی انواع پرده های رومن

پرده شید رول

شید رول، مدلی از پرده است که یک لایه ساده دارد. از این پرده برای ایجاد سایه در یک فضا بهره گرفته می شود و این در حالی است که از روشنایی فضا کاسته نمی شود. برخی از پرده های شید رول، یک لایه نارک دارند و از همین رو، جلوی دید را نمی گیرند. مدل های دیگری نیز هستند که پارچه شان ضخیم تر است و به طور کامل، مانع ورود نور خورشید می شوند. پرده شید رول نیز مثل پرده رومی جمع می شود و بالا می رود.

خرید پرده شید رول

پیشنهاد ما: دکوراسیون داخلی اتاق خواب عروس و داماد

پرده کرکره ای

یکی از پرده هایی که مدت هاست در دکوراسیون داخلی و خصوصا آشپزخانه ها کاربرد دارد، پرده کرکره ای است. این پرده، امروزه در طرح ها و جنس های متنوعی ارائه می گردد و تنوع بیش تری دارد. بهره گرفتن از پرده کرکره ای خیلی راحت است، به طوری که شما قادر هستید با یک حرکت، آن را بالا ببرید و مقدار نور ورودی به فضا را کنترل نمایید. این پرده را می توان در هر ارتفاعی نصب کرد.

 

پرده کلاسیک

برای کسانی که سبک کلاسیک را برای دکوراسیون داخلی منزل خود ترجیح می دهند، پرده کلاسیک می تواند گزینه خیلی خوبی باشد. این پرده، معمولا از پارچه های مجلل و چند لایه درست می شود که آستر هم دارد. روش جمع کردن این پرده به این صورت است که دو گیره از دو سمت، آن را نگه می دارد. اگر دکوراسیون داخلی منزل شما کلاسیک است، می توانید این مدل پرده را انتخاب کنید و ظاهر شکیلی به فضای خانه خود بدهید.

 

پرده گلدار

از دیگر انواع پرده در دکوراسیون داخلی پرده گلدار با این که قدمت استفاده از آن زیاد است، همچنان محبوب است و بسیاری آن را ترجیح می دهند. پرده گلدار را این روزها می توان در انواع گوناگون تهیه کرد. این پرده را می توان از بالا و به وسیله میل پرده آویزان کرد یا به شکل کرکره ای یا شید رول به اجرا در آورد. طرح پرده گلدار را می توان با روکش صندلی ها یا فرش ست کرد.

خرید پرده گلدار ریز صورتی ملایم + زمینه سفید

پرده مدرن

از وقتی دکوراسیون داخلی منازل ما شکل امروزی تری به خود گرفته، پرده های مدرن توانسته اند به خوبی جای خود را در میان دیگر مدل ها باز کنند. این پرده ها ظاهری بسیار ساده دارند و معمولا از هیچ تزییناتی برخوردار نیستند. به همین خاطر است که استفاده از آن ها در کنار عناصر دیگر در دکوراسیون داخلی، خیلی جالب است. پرده های مدرن، به طور معمول فقط یک نوع پارچه دارند. این پرده ها نیز در انواع کرکره ای یا آویز، موجود می باشند.

پرده مدرن (جدیدترین مدل‌ها برای مدرن‌سازی دکوراسیون)

پرده والان دار

پرده والان دار، نه تنها برای دکوراسیون داخلی نشیمن و پذیرایی، بلکه برای دکوراسیون آشپزخانه و اتاق خواب نیز کاربرد دارد. والان ها فقط بخش بالایی پنجره را می پوشانند و به همین خاطر، فقط از ورود نور مزاحم جلوگیری می کنند و فضا را تاریک نمی نمایند. پرده والان دار می تواند ظاهر شکیلی که برخی خانه ها به خاطر سبک دکوراسیون خود نیازمند آن هستند، ایجاد کنند.

انواع پرده در دکوراسیون داخلی

پرده زبرا

یکی دیگر از انواع پرده در دکوراسیون داخلی پرده زبرا، یک پرده راه راه است و کرکره ای، نوع پارچه ای است که در آن به کار می رود. از همین رو، پرده زبرا ضعف پرده کرکره ای را ندارد و دوام بیش تری نیز دارد. پرده زبرا همان طور که از اسمش مشخص می باشد، شکل آن به خطوط بدن گورخر شباهت دارد. این خطوط، افقی هستند و به طور معمول، یکی از آن ها رنگی و دیگر بدون رنگ است و به صورت یکی در میان تکرار می گردند. البته مدل های دیگر پرده زبرا نیز وجود دارد که از این اصول پیروی نمی کنند. پرده زبرا تا حد زیادی به پرده کرکره ای شبیه است و تنها تفاوتش با نوع ، دولایه است و می توان آن را به شکل دستی یا برقی تنظیم کرد.

در این مقاله از آموزش معماری خواهیم فهمید که پرده زبرا یکی از بهترین پرده ها برای فضاهای اداری می باشد زیرا این قابلیت را دارد که در ساعات مختلف روز نور را کنترل کنیم. یکی دیگر از ویژگی های این پرده این است که قابلیت چاپ دارند و می توانید به سفارش خودتان طرح دلخواهتان را چاپ کنید. می توانید لوگوهای سازمانی خود را نیز روی این پرده ها چاپ کنید. پرده های زبرا تنها مخصوص فضای اداری نیست و برای فضاهای مسکونی نیز می توان از این پرده استفاده کرد. برای فضاهایی مثل اتاق ها، آشپزخانه نیز می توان از این پرده کاربردی استفاده کرد. زبرا ها رنگ بندی متنوعی دارید که می توانید بصورت تک رنگ یا ترکیبی از دو رنگ  آن ها را سفارش دهید. برای فضاهایی که کوچک و یا تاریک تر هستند پیشنهاد می شود که از پرده زبراهایی با رنگ روشن استفاده کنید.

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید