دکوراسیون داخلی منزل کوچک

دکوراسیون داخلی منزل کوچک

در این مقاله ی آموزش معماری خواهیم دانست که می توانید برخی از لوازم و مبلمان را به شکلی دیگر در خانه قرار دهید. مثلا می توانید به جای اینکه تلویزیون را روی میز تلویزیون قرار دهید، آن را روی دیوار نصب کنید. با این کار میز تلویزیون از فضای خانه شما حذف می شود. بنابراین می توانید یک تی وی وال جذاب را در خانه ایجاد کنید که هم فضا بازتر می شود و هم می تواند نقطه کانونی ای را در خانه شما ایجاد کند. سعی کنید در دیوار و کف ها از رنگ های روشن استفاده کنید. کاشی و سرامیک روشن، رنگ و یا کاغذ دیواری با طرح ها و رنگ های روشن می تواند فضای شما را دلبازتر و بزرگ تر نشان دهد. معمولا در خانه های کوچک از المان های عمودی استفاده بیشتری می شود زیرا به فضا عمق می دهند. قفسه های کتاب، شلف های دیواری و … جزو این المان ها می باشد.

 

یکی از مشکلات در جوامع امروزی زندگی در آپارتمان های کوچک می باشد. طراحان طراحی داخلی ترفند های گوناگونی را برای حل این مشکل معرفی کرده اند و شما میتوانید با به کارگیری ترفند هایی در دکوراسیون داخلی منزل خود فضای کاربردی و بی نظیری را پدید آورید. غالبا افراد تصورشان بر این است که برای داشتن منزلی لوکس باید منزل شان از متراژ قابل توجهی برخوردار باشد، باید بگوییم که این یک تصور کاملا نادرست می باشد و شما قادرید حی در منزل کوچک خود فضایی دلباز و یک دکوراسیون بدون نقص را داشته باشید.

از مشکلات بسیار رایج هنگام طراحی دکوراسیون داخلی منزل کوچک میتوان به این اشاره کرد که غالبا افراد ساکن در منزل بر آنند تا هر نوع ایده ای را در فضای کوچک منزل خود پیاده کنند در صورتی که برای طراحی دکوراسیون داخلی این گونه منازل باید ایده ها محدود شوند چرا که متراژ مورد نظر پاسخگوی ایده های گوناگون نمیباشد. از جمله اشتباهات رایج در این زمینه این است که بسیاری از افراد مبلمان، پرده و کوسن با طرح و رنگ های متنوع را در فضای سالن پذیرایی و اتاق نشیمن استفاده می نمایند. همچنین بهتر است برای طراحی این بخش از منزل از ترکیب دو یا سه رنگ استفاده کنید.

دکوراسیون داخلی منزل کوچک

 

رنگ ها در دکوراسیون داخلی منزل کوچک /رنگ های مات در فضاهای کوچک ممنوع !

رنگ های مات می تواند فضا را کوچکتر از رنگ های شفاف و براق نشان دهد پس بهتر است از رنگ های مات به صورت رنگ های روشن و در زمینه استفاده شود.

 

تک رنگ ها را مدنظر قرار دهید

استفاده از تک رنگ حتی اگر رنگ های تیره را انتخاب می کنید نسبت به ترکیب ۲ یا چند رنگ می تواند را را بزرگتر نشان دهد پس تا جایی که می توانید از یک رنگ  برای دکوراسیون استفاده کنید .

 

تاثیر سقف را دست کم نگیرید!

برای ایجاد ابعاد بصری به یک فضای کوچک، سقف را مانند دیوارها نقاشی کنید یا از کمی سایه برای سقف استفاده نمایید تا با ایجاد خطای دید ارتفاع سقف را بلندتر نشان داده و در نتیجه فضا را بزرگتر نمایید.

 

از تناژ های تیره و روشن یک رنگ استفاده کنید.

یکی از راه ها برای بزرگتر نشان دادن فضا این است که رنگ های تیره تر و یا پررنگ تر را در زیر محدوده دید چشم ناظر و و رنگ های روشن تر را در بالای نقطه ی دید ناظر استفاده نمایید.

 

جسورانه پالت رنگی متضاد را امتحان کنید

گاهی در فضاهای کوچک استفاده از رنگ های خنثی یا سفید برای دیوارهای اصلی و افزودن جسورانه رنگ های متضاد  به درها یا پنجره ها می تواند شکلی مدرن به فضا بخشیده و سبک کوراسیون را به کلی متحول کند. به علاوه توجه داشته باشید که رنگ های روشن باعث بزرگ تر به نظر رسیدن فضای خانه های کوچک می شود بنابراین بهتر است شما برای طراحی دکوراسیون داخلی خانه کوچک سراغ رنگ های تیره نروید و از رنگ های روشن چون سفید و کرم و … که نور را منعکس می کنند برای دیزاین داخلی منزل خود استفاده نمایید.

5 دکوراسیون متفاوت برای خانه های کوچک و مدرن

مبلمان در دکوراسیون داخلی منزل کوچک

طرح مبلمان نیز تاثیر زیادی در طراحی داخلی پذیرایی کوچک دارد از این رو بهتر است شما مبلمان با طرح های ظریف یا گرد را برای چیدن در فضای پذیرایی انتخاب نمایید. در بهینه ‎ترین حالت برای تهیه مبل مناسب خانه های کوچک، می ‎توانید از مبل‌ هایی استفاده کنید که اصولاً فاقد دسته باشند و اسکلت‌ بندی آن‌ ها کاملاً بدون انحنا و در قالب خطوط مستقیم عمودی و افقی باشد و نیز به گونه ‎ای طراحی شده باشند که بتوانند در کنج خانه نیز قرار گیرند تا امکان استفاده بهینه از فضای کوچک خانه شما به حداکثر خود برسد. چنین مبلمانی غالباً همان مبل ال خواهد بود.

مدل مبل ال جدید و با طراحی مدرن و شیک مخصوص اتاق پذیرایی

پیشنهاد ما: نقش طراحی دکوراسیون داخلی در فروش ساختمان های مسکونی

آینه ها در دکوراسیون معجزه می کنند

یکی از ایده های خلاقانه ای که میتوان در خانه به کار برد و بدون داشتن کمترین هزینه فضای خانه را بزرگتر کرد استفاده از آینه است. استفاده از آینه در منازل لوکس از گذشته ها تا به امروز متداول بوده است اگرچه آینه به شکل کاربردی و با انواع طرحها و قابها در منزل استفاده می شود , ولی افرادی که به دنبال داشتن فضاهایی متفاوت هستند , از آینه به عنوان یک عنصر دکوراتیو در فضا سازیها استفاده می کنند . استفاده از آینه در خانه ها و فضاهای کوچک باعث می شود تا فضا بزرگتر به نظر آید و تلالو نور در آینه فضا را روشن تر نماید همچنین از آینه به عنوان عنصری انرژی بخش در فضا یاد می شود و در فنگ شویی نیز آینه را نمادی از آب می دانند که به فضا آرامش , گستردگی , تازگی و آرامش می بخشد.

مزایای اجرای آینه کاری در دکوراسیون داخلی | پویانو | معماری | دکوراسیون داخلی

نورپردازی در دکوراسیون داخلی کوچک

نورپردازی یک اصل مهم برای بزرگتر نشان دادن دکوراسیون خانه های کوچک است چرا که با استفاده از نورپردازی فضای کم نور، پرنور شده ودر نتیجه خانه بزرگتر به نظر خواهد رسید.
اگر امکان استفاده از نور طبیعی برایتان مقدور نیست پس از نور مصنوعی برای فضای خود استفاده کنید.

دکوراسیون داخلی منزل کوچک - ساختمان مدرن

نکات جزئی تر

اگر مبل را به دیوارها تکیه دهید باعث می‌شود از فضای داخل خانه بیشتر استفاده کنید. اما قرار دادن فضای خالی پشت مبل، باعث می شود که اتاق بزرگتر به نظر برسد پس سعی کنید مبل ها را به دیوار نچسبانید. حتی اگر امکان دارد به اندازه تردد در پشت مبل جای خالی بگذارید که وقتی فضای بین مبلمان پذیرایی شلوغ شد بتوانید از پشت مبل ها تردد کنید.

بهتر است برای خانه هایی که متراژ پایین دارند از مبل های راحتی استفاده کنید زیرا مبل های کلاسیک و استیل به خاطر فضای حجیم چوبی که در اطراف آنها به کار برده شده، هم سقف را کوتاه تر نشان می دهند هم خونه با وجود آن ها شلوغ تر به نظر می رسد.

دکوراسیون داخلی منزل کوچک

همچنین استفاده از شلف دیواری یکی دیگر از ایده های خلاقانه برای طراحی دکوراسیون داخلی خانه های کوچک است شما می توانید با نصب شلف دیواری روی دیوار قاب عکس ها و وسایل تزیینی زیادی را روی آن ها قرار دهید و دکوراسیون خانه تان را جذاب تر کنید.  اگر تمایل دارید فضای خانه شما دلباز و بزرگ تر به نظر برسد بهتر است از طراحی پلان باز در فضای داخلی منزل استفاده کنید. طراحی پلان باز برای خانه های کوچک بدین صورت است که از گذاشتن دیوار در قسمت های مختلف خانه تا حدودی پرهیز می شود و اغلب در خانه های کوچک از پلان باز در بین آشپزخانه و اتاق نشیمن استفاده می شود که این مدل آشپزخانه به جزیره معروف هستند و شما می توانید با قرار دادن مبلمان فضای اتاق نشیمن را از آشپزخانه جدا کنید. در طراحی دکوراسیون آشپزخانه کوچک نیز بهتر است از رنگ های روشن استفاده کنید و وسایل را تا حد امکان درون کابینت ها بچینید و از قرار دادن وسایل اضافی در فضای آشپزخانه خودداری کنید تا دکوراسیون آشپزخانه تان منظم و شیک تر به نظر برسد.

دکوراسیون خانه کوچک 38 متری ، ساده و شیک

دیدگاه‌ها ۱
ارسال دیدگاه جدید