دکوراسیون داخلی مینیمال

دکوراسیون داخلی مینیمال

دکوراسیون داخلی مینیمال: در این نوشته آموزش معماری خواهیم دانست که طراحی داخلی minimal، یکی از مکتب های معماری مدرن در اواخر قرن بیستم میلادی است. محتوای بنیادین این سبک حاکی از این نکته است که می توان  با پرداخت کمتر به تزیینات و جزییات، تنها با تاکید بر خلوص گرایی و سادگی بیشترین تاثیر روانی را در محیط ایجاد کرد. این مکتب با بیرون کشیدن زیبایی ذاتی المان های معماری فضا، هر قطعه از هنر، دکوراسیون و مبلمان فضا باعث ایجاد نگرشی ساده گرایانه در انسان در برابر محیط اطراف و زندگی خود شود.

دکوراسیون داخلی مینیمال از جمله دکورهایی است که هیچ گاه از مد نمی افتند و در هر زمانی طرفداران خودش را دارد. جزو سبک های ظریف و کاربردی است و برای اجرا در فضاهای کوچک بسیار مناسب هستند زیرا آن فضا را بزرگ تر نشان می دهند. مشخصه اصلی سبک مینیمال سادگی آن است. در این سبک همه چیز در حالت متعادل می باشد.

دکوراسیون داخلی مینیمال

پیشنهاد ما : مشاهده ی دوره ی آموزش طراحی داخلی

 

همچنین طراحی پلان و فضاها به صورت اپن یا باز می باشد تا از هر گونه مخفی گرایی پرهیز شود و به جای آن شفاف سازی و روشن نمایی در فضا رخ دهد. با اینکه سبک کمینه‌گرایی بسیار ساده و شیوا است، در عین حال حس دعوت کنندگی بسیار زیادی دارد و تقریبا هر فضایی را تبدیل به محیطی جذاب، زیبا و لوکس می نماید.

تنوع رنگ را فراموش کنید!در طراحی مینیمال توجه خاصی روی استفاده از فضای بهینه‌ منزل وجود دارد و نظم و ترتیب خاصی در چینش وسایل به چشم می‌خورد. در یک چیدمان مینیمال سعی می‌کنید که خانه‌‌‌تان را به جایی بهتر برای زندگی تبدیل کنید، نه اینکه نمایشگاه دارایی‌هایتان باشد.

به طور خلاصه برای رسیدن به یک چیدمان مینیمال باید وسایل غیرضروری را حذف کنید. تزئینات زیاد در یک طراحی مینیمال جایی ندارد و هرچه از تزئینات محیط بکاهید، به مفهوم واقعی سبک مینیمال نزدیک می‌شوید. اما به طور خاص چند نکته‌ دیگر هم به شما در رسیدن به چنین دکوراسیونی کمک می‌کند که در ادامه آن‌ها را با هم مرور می‌کنیم. پس می‌توان گفت ساده گرایی همان مینیمالیسم بوده و در صنعت دکوراسیون نیز به ساده‌تر کردن فضا و محیط و استفاده حداقلی از لوازم در هر بخش سبک مینیمال گفته می‌شود. سبکی که یکی از معروف‌ترین سبک‌های دکوراسیون داخلی به شمار می‌رود.

ایده های خانه های مینیمالی برای بزرگ تر نشان دادن فضاهای کوچک عالی هستند . تزئینات و روش های مینیمال تقریباً هرگز از مد خارج نمی شوند ، البته اگر به درستی و اصولی انجام شوند .
برخلاف سایر سبک های دکوراسیون که تغییر های زیادی در شیوه طراحی دارند و این کار مستلزم هزینه زیادی است ،  در طراحی دکوراسیون مینیمالی و قطعات به کار رفته در دستیابی به آن ها آسان است و از لحاظ هزینه و انرژی برای نظافت آن ها صرفه جویی بیشتری می شود.

 

ویژگی‌های دکوراسیون داخلی مینیمال در معماری و طراحی دکوراسیون داخلی

سادگی در دکوراسیون داخلی مینیمال

زندگی با سادگی می تواند از نظر بصری هیجان انگیز و نشاط آور باشد. علاوه بر این، اشیای زیبا در فضاهای غیرپیچیده زیباتر به نظر می رسند. فرانک لوید رایت تعبیری خلاصه دارد: «فضا، تنفس هنر است». گالری ها با نمایش یک اثر هنری خاص در فضایی خالی، از فضای منفی برای برجسته کردن آن اثر استفاده می کنند. شما هم می توانید از این ایده برای درخشش یک صندلی خاص، فرش، تابلو یا هر عنصر دیگری در خانه ی خود استفاده کنید.

Image result for سادگی در دکوراسیون

رنگ در دکوراسیون داخلی مینیمال

رنگ سفید، مناسب‌ترین رنگ برای ایجاد فضایی مینیمال است. استفاده از این رنگ به عنوان رنگ بنیادین می‌‌تواند پیوستگی و یکدستی بین دیوارها، کف و مبلمان به وجود آورد و به فضا نوعی نرمش و سادگی‌ ببخشد؛ با این حال می‌‌توان از تونالیته رنگ‌های خنثی نیز استفاده کرد. (به عنوان مثال تونالیته‌های روشن خاکستری و قهوه ای). از آن جایی‌ که این گونه تونالیته‌ها ممکن است فضا را کدر کنند، پیشنهاد می‌‌شود از رنگ‌های زنده و اشباع در اندازه کوچک برای ایجاد تضاد و سرزندگی‌ در فضا استفاده شود. برای این منظور می‌‌توان تنها یک جسم مانند یک گلدان و یا یک مبل را به این دست رنگ‌ها در آورد. بطور کلی سفید رنگی پر از انرژی مثبت به شمار می‌آید که در عین حال به خوبی آرامش را به افراد منتقل می‌کند. حتما برایتان جالب خواهد بود که بدانید رنگ سفید محبوب‌ترین رنگ در دکوراسیون می‌باشد و با عنوان دوست مینیمالیست‌ها نیز شناخته می‌شود؛ چرا که کاربرد بسیاری در دکوراسیون مینیمال دارد. اگر می‌خواهید محیطی که در آن قرار دارید بزرگ‌تر از حد معمول نشان داده شود از رنگ سفید در آن استفاده نمایید. همچنین این مورد یکی از ترفندها برای روشن نشان دادن خانه نیز می‌باشد.

پالت رنگی سبک مینیمال رنگ های خنثی (سفید، مشکی، طوسی، کرم و …) می باشد که می توانند با هر چیزی ترکیب شوند و فضا را تبدیل به محیطی آرام بخش می کنند. معمولا در کنار این رنگ های خنثی المان و رنگی مشخص و پر انرژی را به کار می برند تا در کنار یک دیگر ترکیب جذابی را به وجود آورند. رنگ های خنثی در کنار متریالی مانند چوب ترکیب چشم نوازی ایجاد می کنند.

 

Image result for رنگ سفید در دکوراسیون داخلی

نور در دکوراسیون داخلی مینیمال

در دکوراسیون مینیمال بایستی استفاده حداکثری را نور کرد و به همین دلیل نیز گاهی اوقات حتی از پرده نیز در اتاق‌های مینیمال استفاده نمی‌شود تا نور طبیعی به آسانی به داخل اتاق بتابد. از طرفی نیز تا جایی که امکان دارد از پنجره‌های بزرگ در این محیط‌ها استفاده می‌شود تا بتوان استفاده حداکثری از نور طبیعی داشت. اما استفاده از نور خورشید تنها در طول روز و روشنایی امکان‌پذیر است و پس از غروب آفتاب بایستی از نور مصنوعی برای روشنایی محیط‌های با دکور مینیمال بهره برد. اهمیت این موضوع در مکان‌های کوچکی که از سبک مینیمال استفاده می‌کنند بیشتر خود را نشان می‌هد؛ چرا که نور همراه با رنگ سفید، که در سبک مینی مال بسیار استفاده شده و از رنگ‌های اصلی دکور مینیمال به حساب می‌آید، باعث می‌شود که محیط بزرگ‌تر نشان داده شود. به همین جهت در ادامه به معرفی تعدادی از ترفندها و روش‌ها برای نورپردازی دکوراسیون مینیمال می‌پردازیم.

 

https://i.pinimg.com/564x/8b/69/78/8b69786c00486b0d25b5e605dd0a39e0.jpg

باید ها و نباید های دکوراسیون مینیمال

مبلمان را در مرکز اتاق قرار دهید

بر روی مبلمان تمرکز کنید ، در فضاهای مینیمالیست ، مبلمان همانند پادشاهی هستند که بر دیگر وسایل حکومت می کنند . اتاق ها بنابر کاربردهایی که دارند طراحی و ساخته می شوند و مبلمان مخصوص طرح در اتاق قرار داده می شوند . اگر ممکن باشد ، از دقت چشمی زیاد روی مبلمان خودداری کنید و این جمله بدین معناست که می توانید از مبلمان سال نیز استفاده نکنید و با نگاهی عمیق تر به این موضوع ننگرید و سخت نگیرید.

 

استفاده از بافت طبیعی برای ایجاد جذابیت

استفاده از بافتِ عناصر طبیعی مانند چوب، سنگ، فلز و پارچه، در این سبک بسیار کاربرد دارد تا به آن جلوه ای زیبا و جذاب ببخشد.

 

رعایت تعادل در دکوراسیون داخلی مینیمال

تعادل راهکار دیگری برای ساده کردن یک فضا از نظر بصری است. چشم های ما از تقارن لذت می برند، زیرا تشخیص جریانی که در فضا وجود دارد را برای مغز آسان تر می کنند. تقارن به صورت ناخودآگاه آسایش بخش و آرامش بخش است. در دکوراسیون مینیمال از طراحی دکوراسیون به همین سادگی لذت ببرید.

 

فضای ذخیره سازی ایجاد کنید

فضای ذخیره سازی به اندازه کافی ایجاد کنید ، اگر شما فضایی ایجاد کنید که بسیار زیبا باشد ولی قسمتی در آن برای ذخیره سازی وجود نداشته باشد ، زیاد جالب نخواهد بود و در عین زیبایی شاید بسیار ناخوشایند برای شما محسوب شود .

در طراحی مینیمال شما نیاز به فضایی برای ذخیره کردن وسایل دارید و باید به این مورد زیاد دقت کنید چراکه بسیار مهم هستند و برای مثال این فضاها باید قابلیت ذخیره کردن کفش ها ، شال و.. را داشته باشند و به نحوی نیازهای شما و اعضای خانواده تان را برطرف نمایند . تنها تفاوت در نحوه نمایش و ظاهر این فضاها است. با این حال ، بهترین نوع فضای ذخیره سازی از نوع پنهان آن است . برای مثال می توانید از کمدهای طرح دار و زیبا ، فضایی در پشت در و یا از کشوهای زیبا استفاده کنید .

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید