دکوراسیون با رنگ های ملایم و آرامش بخش!

دکوراسیون با رنگ های ملایم و آرامش بخش!
در این پست می‌خوانید:

دکوراسیون و رنگ های ملایم؛ و اما آرامش! آرامش، آرزوی خیلی هاست و درست همان قدر که خواستنی است، به نظر دست نیافتنی هم می آید، اما این تا پیش از ورود علم روانشناسی به زندگی ما بود. روانشناسی پایش را به هر جا که فکرش را کنید، باز کرده و مژده می دهد که دوران نا امیدی به سر آمده است. یکی از حیطه های تحت تاثیر روانشناسی، معماری و دکوراسیون است. می گویند برای این که معمار باشی، باید از هر موضوعی، مقداری بدانی… می گویند باید اقیانوسی باشی به عمق یک سانتی متر. برای همین است که معمارهای واقعی خوب می دانند چطور معماری کنند تا لذت ببرید و ناخودآگاه آفرین بگویید. معمارهای واقعی، طراحان حرفه ای و دکوراتورهای مجرب، کارشان را بلدند و متدهای درمانی روانشناسی را به فضای زندگیتان می آورند، با باز و بسته کردن فضاها، کم و زیاد کردن نور و سایه، تغییر دادن سبک و مبلمان و بازی با رنگ ها! معمار هم که نباشید، اگر کمی از رنگ ها و تاثیرات روانشناسانه شان بدانید، می توانید آرامش آرزوهایتان را تضمین کنید. اگر برای دانستن راز رنگ های ملایم و آرامش بخش، این جایید، تا ادامه مطلب آموزش معماری راهی نیست.

[lwptoc]

کوراسیون و رنگ های ملایم؛ و اما آرامش

خانه ما، جایی که در آن زندگی می کنیم ، محلی است که در آن آرامش پیدا می کنیم و استراحت می کنیم، اوقات خود را در آن سپری می کنیم و پس از مشغله های روزانه به آن پناه می آوریم. بنابراین این که چه رنگ هایی را درآن به کار می بریم، چه چیدمانی در آن پیاده می کنیم مهم است. دکوراسیون داخلی یک خانه مستقیما با روحیات و احساسات اهالی خانه در ارتباط است. از این رو باید در انتخاب آن سنجیده عمل کرد. دکوراسیون و رنگ های ملایم؛ و اما آرامش بخش جزو دکوراسیون داخلی پرطرفدار و محبوب در خانه های ایرانی محسوب می شود. رنگ های روشن و ملایم مانند کرم، آبی ، طوسی ، سفید، لیمویی، یاسی و … در ترکیب با دیگر رنگ ها حتی سایه های آن ها می تواند ترکیب چشم نوازی را به وجود آورد و طیف رنگی خنثی و ملایمی را برای اجرای ساختمان و محل کار شما به وجود آورد. این رنگ ها برای اتاق خواب شما که محل استراحت شما می باشد نیز انتخاب بسیار مناسبی است.

کوراسیون و رنگ های ملایم؛ و اما آرامش

سفید

نمی توان از رنگ های روشن صحبت کرد و نامی از سفید نبرد. سفید، پادشاه رنگ های روشن و روشن ترین آن هاست. سفید، محبوب ترین رنگ نیز هست و نه تنها دلتان را نمی زند، بلکه با همه رنگ ها هم به خوبی ست می شود و منزلتان را دلباز و روشن می کند. با رنگ سفید می توانید آرامش و صلح را تجربه کنید.

 

آبی

آبی جزو شاخص ترین رنگ های ملایم و آرامش بخش است. کافی است به آسمان صبحگاهی نگاهی کنید تا متوجه شوید چرا. رنگ آبی آسمانی در میان طیف های مختلف این رنگ، بیش ترین حس آرامش را ایجاد می کند. آبی، رنگ اعتماد و دوستی است.

 

خاکستری

یکه تاز رنگ های خنثی را می توانید به عنوان رنگی آرامش بخش نیز در نظر بگیرید. اگر سفید و سیاه را رنگ در نظر نگیریم، خاکستری دوست داشتنی ترین رنگ خنثی است. نمی توانید رنگی پیدا کنید که با خاکستری هماهنگ نباشد. گذشته از این، خاکستری وقاری دارد که شاید کم تر رنگی تا این حد از آن برخوردار باشد و این وقار و شایستگی را به دکوراسیون داخلی نیز القا می کند.

دکوراسیون خانه با رنگ های ملایم

پیشنهاد ما : شرکت در دوره ی طراحی داخلی

لیمویی

اگر می خواهید به دکوراسیون منزل خود رنگ و روح دهید، ولی با رنگ زرد میانه ای ندارید، شاید بد نباشد لیمویی را امتحان کنید. رنگ لیمویی، روحیه تان را بالا خواهد برد. این رنگ که سایه انعطاف پذیری از زرد می باشد، برای دکوراسیون منزل شما در هر فصلی مناسب است.

 

کرم

طرفداران رنگ کرم شاید به اندازه آن ها که سفید را با هیچ رنگی عوض نمی کنند، نباشند، اما بدون شک در رده دوم قرار می گیرند. کرم از سری رنگ های گرمی است که خیلی خوب با حال و هوای هر خانه ای جور در می آید. وقار و ملایم بودن این رنگ و هماهنگی فوق العاده ای که با رنگ قهوه ای دارد، رمز محبوب بودن آن است.

 

گلبهی

هر کسی با طیف های رنگ صورتی ارتباط برقرار نمی کند، اما گلبهی رنگی نیست که بتوانید به راحتی از کنارش گذر کنید. رنگ گلبهی جزو زیباترین های لیست ماست و خصوصا برای دکوراسیون اتاق خواب پیشنهاد می شود. اگر روحیه لطیفی دارید و احساساتی هستید، به این رنگ یک شانس بدهید.

 

هلویی

نه به تند و تیزی نارنجی و نه پر از احساس، مثل صورتی. هلویی که گاهی اوقات با مرجانی اشتباه گرفته می شود، رنگی است مابین نارنجی و صورتی که در طیف های روشن می تواند بی نهایت دوست داشتنی و متمایز باشد. انرژی و جذابیت رنگ نارنجی و ملایمت رنگ صورتی را می توانید در این رنگ پیدا کنید، بدون این که دلزده شوید.

 

یاسی

آخرین رنگ لیست ما یاسی است. یاسی، همان بنفش بسیار روشن است که به سفیدی می زند. اگر مدام با استرس سر و کار دارید، نمی خواهید بر اساس جنسیت به انتخاب رنگ بپردازید و به دنبال یک رنگ نسبتا خنثی هستید، می توانید روی یاسی حساب باز کنید. رنگ های بسیار زیبای دیگری نیز برای جای گرفتن در این لیست وجود دارند که برخی از آن ها را در تصاویر زیر مشاهده می کنید.

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید