نقش طراحی دکوراسیون داخلی در فروش ساختمان های مسکونی

نقش طراحی دکوراسیون داخلی در فروش ساختمان های مسکونی

در این بخش از آموزش معماری خواهیم دانست که پیدایش سبک های مختلف باعث شد که ساختار داخلی ساختمان ها دچار تغییر شود و دکوراسیون داخلی تبدیل به شاخه ای مهم شود.علم دکوراسیون داخلی در واقع یعنی بتوانیم چیدمان داخلی خانه را با توجه به اصول و تلفیق هنر و سلیقه انجام دهیم و با چیدمان ایرادها را برطرف کنیم.

دکوراسیون داخلی یک فضا هم می تواند فضا را بزرگتر نشان دهد و یا اینکه آن را کوچکتر نشان دهد. سبکی که شما در آن فضا به کار می برید نیز به همان میزان می تواند در خانه تغییر ایجاد کند. مثلا برای متراژ کوچک بهتر است که از سبک های کلاسیک و پر کار استفاده نکنید و دکوراسیون مدرن را جایگزین آن کنید. طراحی فضاهای مخصوص مبلمان و لوازم در یک ملک می تواند مشتریان بیش تری را جذب ملک شما کند چرا که طراحی درست می تواند چالش بسیاری از خریداران را از بابت جانمایی لوازم و مبلمان حل کند.

 

دوره طراحی داخلی ، نقشه کشی و ساخت و ساز فضاها ، بخشی از طراحی محیطی است و ارتباط نزدیکی با معماری دارد. اگرچه طراحی برای ایجاد یک محیط خوشایند به دوران تمدن اولیه بشر برمی گردد، رشته طراحی داخلی نسبتا جدید است. از اواسط قرن بیستم به نحوی از واژه دکوراتیو داخلی استفاده شد که تقریبا معنا خود را از دست داد بنابراین واژه های توصیفی بیشتری مورد استفاده قرار گرفته اند. اصطلاحا طراح داخلی نه تنها محدوده بزرگتری را شامل شده بلکه خود را به عنوان یک حرفه جدی نشان است.. دربرخی از کشورهای اروپایی ،جایی که این حرفه از آنجا نشات گرفته، به عنوان معمار داخلی از این حرفه استفاده میشود. کسانی نگران تعداد بالای عناصر به کار رفته که ساخت دست بشر هستند، این رشته را به عنوان طراحی محیطی نام گذاری کرده اند.

 تاثیره طراحی داخلی در فروش ساختمان های مسکونی

در طول زندگی بشر، انسان ها نیاز به سرپناه داشتند همواره یکی از نیاز های اصلی بشر بوده است که با شکل گیری اجتماعات و یکجانشینی انسان ها این نیاز بیشتر از همیشه احساس و مورد توجه قرار گرفت.. انسان ها از زمانی که محلی را برای زندگی و به عنوان سرپناه خود انتخاب کردند، همواره درصدد بهبود فضاهای داخلی و خارجی و زیباسازی آن بوده و هستند. زندگی انسان های اولیه در غارها شکل گرفته تا زندگی انسان های امروزی در ساختمان ها و آپارتمان های مدرن امروزی، که همه ی این اعمال با هدف ایجاد محیطی امن، زیبا، راحت و دلپذیر برای سپری کردن زندگی روزمره دنبال می شود.

انسان ها در طول تاریخ در جهت بهبود کیفیت محل زندگی خود قدم برداشته اند، از تغییر در ساختار فضاهای مختلف، ایجاد فضا های امن تر، تا زیباسازی فضا و ایجاد محل هایی با فضاهای لذت بخش برای زندگی که امروز این مورد به یکی از خواسته های اصلی بشر تبدیل شده است. امروزه با ایجاد رشته های دانشگاهی مختلف و آکادمیک در زمینه طراحی داخلی ساختمان و یا طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان با هدف بهتر شدن کیفیت ساختمان های امروزی و به امید بهبود کیفیت زندگی بشر، این علم آمیخته با هنر، جایگاه های ویژه ای در سراسر جهان در بین انسان ها پدیدار شده است.

هدف طراحی داخلی ساختمان

طراحی داخلی ساختمان در راستای بهبود انجام کارهای روزانه مانند زندگی و کار می باشد. بدین صورت، می توانیم بگوییم که هدف اصلی طراحی داخلی ساختمان ها، ارتقای کیفیت زندگی به واسطه ارتقای کیفیت محیط است.

 

بررسی طراحی داخلی ساختمان با محوریت کاربری مسکونی و تجاری

طراحی داخلی ساختمان به عنوان یک حرفه اصلی، هنر و صنعت در دنیای امروزی شناخته می شود. بر اساس تعارفی که در فرهنگ لغت می شود، طراحی داخلی ساختمان هنر یا فرآیند طراحی فضای داخلی بخش های مختلف ساختمان می باشد. در واقع باید گفت که طراحی داخلی، چیزی فراتر از آن است که بدانید که اشیا و مبلمان را در کدامین بخش قرار دهید. طراحی داخلی ساختمان مقاله ای جامع تر و پیچیده تر می باشد، به گونه ای می توانیم بگوییم که تجربه کامل یک شخص در طراحی یک فضا می باشد. طراحی داخلی ساختمان فقط به چیدمان اشیا و مبلمان زیبا نمی باشد، بلکه یک مورد اساسی در زندگی افراد است که نه تنها در نحوه تفکر و احساسات، بلکه بر روند زندگی انها، کار، و حتی ارتقای آن تأثیری مستقیم دارد. فرآیند طراحی داخلی ساختمان از یک روش شناسی منظم و هماهنگ از جمله تحقیق، تجزیه و تحلیل و ادغام دانش در فرآیندی خلاقانه، پیروی می کند. در یک نگاه کلی می توانیم بگوییم که طراحی داخلی ساختمان، هنر و علم و دانش تقویت فضای داخلی یک ساختمان برای دستیابی به یک محیط سالم تر و خوشایندترو زیبا تر برای افرادی که از این فضا استفاده می کنند، می باشد.

 

طراحی داخلی ساختمان مسکونی

در طراحی داخلی ساختمان های مسکونی، طراحان معمولا بر روی فضاهای زندگی خصوصی در ساختمان ها متمرکز میشوند. طراحی داخلی ساختمان های مسکونی به دو بخش طراحی واحد های مسکونی و طراحی مشاعات ساختمان تقسیم می شوند: طراحی واحد های مسکونی شامل بخش های زیر میباشد:

طراحی سالن پذیرایی: سالن پذیرایی، یکی از پرتردد ترین و پرکاربرد ترین فضاها در خانه می باشد و هنگام ورود افراد به داخل ساختمان توجهشان به این فضا جلب می شود. بنابراین طراحی آن، یکی از مهم ترین بخش های طراحی داخلی ساختمان های مسکونی محسوب می شود. ترکیب و نوع چیدمان اشیا، مبلمان، انتخاب رنگ ها، طراحی دیواره ها، کف پوش، و نورپردازی فضا نقش بسزایی در طراحی این فضا دارد.

پیشنهاد ما: طراحی مدرن دکوراسیون خانه بزرگ

طراحی آشپزخانه: پس از سالن نشیمن، آشپزخانه به عنوان مهم ترین بخش خانه به حساب می آید، به گونه ای که بسیاری از طراحی ها و کارشناسان آشپزخانه را به عنوان قبل تپنده هر خانه معرفی می کنند. آشپزخانه فضایی است که علاوه بر پخت و پز، اعضای خانواده در هنگام وعده های غذایی در کنار هم جمع می شوند. بنابراین طراحی این بخش باید به صورتی باشد که هم مناسب برای انجام کارهای روزمره مانند آشپزی و هم محل گردهم آمدن اعضای خانواده باشد. توجه به نورپردازی، تهویه مناسب، فضای کافی برای ذخیره سازی، کاربرد دو منظوره جزیره آشپزخانه، قرارگیری کابینت ها و انتخاب رنگ مناسب برای دیواره ها و کابینت ها از جمله نکاتی است که طراحان داخلی باید در نظر داشته باشند.

طراحی اتاق های خواب: طراحان معتقدند طراحی اتاق خواب می تواند تأثیر مستقیمی بر روحیه افراد داشته باشد. بنابراین در هنگام طراحی اتاق خواب نکاتی را مد نظرداشته باشیم که در ادامه به برخی از مهم ترین آن ها اشاره اشنا میشویم رنگ، ابعاد تخت و سایر مبلمان ، وجود پنجره برای نورگیری طبیعی، پوشش کف و سقف از جمله مواردی هستند که در هنگام طراحی اتاق خواب باید در نظر داشته باشیم. طراحی حمام و سرویس بهداشتی: در گذشته به طراحی سرویس بهداشتی توجهی نمی شد، اما امروزه بر خلاف گذشته، طراحی این بخش از منزل به همان اندازه بخش های دیگر اهمیت دارد. نور مناسب، تهویه، انتخاب رنگ کاشی ها و سایر اشیای به کار رفته در سرویس بهداشتی می تواند بر روحیه افراد تأثیر زیاد و مسقیمی داشته باشد.

 

لابی: اولین فضایی که افراد در هنگام ورود به ساختمان مسکونی با آن مواجه می شوند، لابی ساختمان می باشد. این بخش می تواند بر روحیه افراد تأثیر داشته باشد. طراحی لابی ساختمان باید نمایی کلی از یک ساختمان را داشته باشد و از این رو باید به زیبایی تزئین شود و ظاهری جذاب را ایجاد کند. مواردی که طراحان در هنگام طراحی لابی ساختمان مسکونی باید در نظر داشته باشند به این گونه است: انتخاب کف پوش مناسب، استفاده از فرش در برخی از بخش ها، انتخاب مبلمان مناسب، طراحی دیواره ها، رنگ، نورپردازی و سایر اکسسوری هایی که می توان برای تزئین این بخش استفاده کرد.

نقش طراحی دکوراسیون داخلی در فروش ساختمان های مسکونی

راه پله ها: علاوه بر عملکردهایی که راه پله ها در یک ساختمان مسکونی دارند، طراحی و توجه به زیبایی شناسی می تواند بر زیبایی ساختمان بیفزاید و این بخش از ساختمان را به یک نقطه کانونی تبدیل کند. طراحی این بخش دارای اصول و مبانی منحصر به فرد خود می باشد.

 

پارکینگ: پارکینگ ها در ساختمان های مسکونی اولین جایی هستند که افراد در هنگام ورود به ساختمان ها با اتومبیل با آن مواجه می شوند. بنابراین باید علاوه بر در نظر داشتن نکات و اصول فنی چون ابعاد، عرض فضا، نحوه گردش و سایر موارد، بر اصول زیبایی شناسی آن ها نیز توجه کرد.

 

دست یابی به اهداف اقتصادی پروژه های ساختمانی با اهداف جذب مشتری

امروزه صنعت ساختمان سازی به عنوان یکی از مشاغل پر طرفدار و پولساز شناخته می شود. بنابراین هر جا که سخن از ساخت ساختمان هایی با کاربری های مختلف به میان می آید، می توان به هدف های اقتصادی پروژه و جذب مشتریانی برای فروش این واحد های ساختمانی اشاره کرد. با توجه به گسترش روز افزون ساختمان سازی در سراسر دنیا همواره نیاز به جذب مشتریانی برای فروش این واحد های ساختمانی و دستیابی به اهداف اقتصادی پروژه از اهداف اصلی تعیین شده در صنعت ساختمان می باشد.بنابراین پاسخگویی به نیازها و سلایق مشتریان در پروژه های ایجاد شده بایستی یکی از اهداف پیش روی مجریان ساختمانی قرار گیرد.

در ایجاد یک پروژه ساختمانی بایستی مواردی از قبیل توجیهات اقتصادی پروژه،سطح سلیقه و نیاز های کاربران آن پروژه ساختمانی تا ایجاد ساختمان های با ویژگی های منحصر به فرد با هدف جذب مشتریان در نظر گرفته شود. تاثیر ایجاد یک دکوراسیون داخلی ایده آل در جذب مشتری و فروش ساختمان های مسکونی امروزه با گسترش روز افزون ساختمان سازی در سراسر دنیا و تغییر در ساختار کلی ساختمان سازی سطح سلیقه و ذائقه مشتریان تا حد زیادی افزایش پیدا کرده است و همه آن ها در سدد خرید ملک ها و ساختمان هایی با بالاترین کیفیت و بهترین کارایی هستند. بنابراین ایجاد ساختمان هایی که رعایت اصول از همه جهات در آن رعایت شده باشد، یک امتیاز مثبت در فروش نهایی آن محسوب می شود.

شما در طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان مسکونی این امکان را دارید تا ساختمان هایی مطابق با سلیقه مشتریان ساخته تا کمک زیادی به فروش هرچه سریعتر و بهتر آن نماید. شما با طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان خود می توانید عیوب ظاهری و ساختاری آن را بر طرف کرده که نقش مهمی در فروش سریعتر و بهتر آن دارد. ایجاد یک دکوراسیون داخلی بروز و ایده آل در ساختمان شما نقطه تمایزی است که در انتخاب هرچه سریعتر مشتریان آن تاثیر گذار است. کاهش هزینه و زمان اجرای پروژه ها از دیگر اهدافی است که در قیمت نهایی فروش ساختمان اثر گذار خواهد بود.:

 

اهداف اقتصادی پروژه

  • امکان سنجی و بررسی و تبیین اهداف مورد نظر در ایجاد پروژه .
  • بررسی موقعیت فیزیکی و جغرافیایی پروژه و شناخت دقیق پتانسیل های موجود.
  • مشخص کردن اهداف اقتصادی و بازار هدف مشتریان مد نظر در پروژه مورد نظر.
  • ایجاد برنامه و طرح هایی مدون و از پیش تعیین شده در قالب طرح های معماری ،طراحی نما ،طراحی دکوراسیون داخلی و طراحی تمام بخش ها مورد نظر پروژه.
  • مراجعه به کارشناسان طراحی دکوراسیون داخلی و طراحی داخلی ساختمان و مشاوره وبهره گیری از راهنمایی ها و مشاوره آن در طراحی بخش های مختلف ساختمان
  • دست یابی به هدف های قتصادی پروژه های ساختمانی با هداف جذب مشتری

 

امروزه صنعت ساختمان سازی به عنوان یکی از مشاغل پر طرفدار و پولساز شناخته می شود. بنابراین هر جا که سخن از ساخت ساختمان هایی با کاربری های مختلف به میان می آید، می توان به اهداف اقتصادی پروژه و جذب مشتریانی برای فروش این واحد های ساختمانی اشاره کرد. با توجه به گسترش روز افزون ساختمان سازی در سراسر دنیا همواره نیاز به جذب مشتریانی برای فروش این واحد های ساختمانی و دستیابی به اهداف اقتصادی پروژه از اهداف اصلی تعیین شده در صنعت ساختمان می باشد.بنابراین پاسخگویی به نیازها و سلایق مشتریان در پروژه های ایجاد شده بایستی یکی از اهداف پیش روی مجریان ساختمانی قرار گیرد. در ایجاد یک پروژه ساختمانی بایستی مواردی از قبیل توجیهات اقتصادی پروژه،سطح سلیقه و نیاز های کاربران آن پروژه ساختمانی تا ایجاد ساختمان های با ویژگی های منحصر به فرد با هدف جذب مشتریان در نظر گرفته شود.

نقش طراحی دکوراسیون داخلی در فروش ساختمان های مسکونی

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید