دکوراسیون داخلی منزل

دکوراسیون داخلی منزل

دکوراسیون داخلی منزل: یکی از مهم ترین المان هایی که در دکوراسیون داخلی منزل اهمیت دارد، نور است که در ادامه ی این مقاله از بخش آموزش معماری به آن خواهیم پرداخت. نور مناسب به خصوص اگر نور طبیعی باشد، جلوه بسیار جذابی به منزل شما می دهد. وقتی که ورود نور به خونه شما کافی باشه و ساعات زیادی از روز را از این نور استفاده کنید، علاوه بر جذابیت بصری ، مصرف برق شما نیز کاهش می یابد.

زمانی که رنگ دکوراسیون شما روشن تر باشد، این نور بیش تر به چشم می آید و فضا بزرگتر و روشن تر می شود. ترکیب نور با رنگ های گرم مثل قرمز، نارنجی و … به فضا گرما می بخشد. ترکیب نور با رنگ هایی مثل سفید، طوسی و … فضا را خنثی جلوه می دهد. ترکیب نور با رنگ هایی مثل آبی ، پاستلی و … محیطی آرامش بخش را به وجود می آورد.

دکوراسیون داخلی منزل

پیشنهاد ما : مشاهده ی دوره ی طراحی داخلی

دکوراسیون خانه

داشتن خانه ای ساده و آرام یکی از مهم ترین ویژگی هایی است که می تواند هر خانه ای را دلچسب و دوست داشتنی کند. این موضوع با استفاده از رنگ های روشن در خانه نیز چندین و چند برابر خواهد شد. اگر استفاده از رنگ های خنثی و روشن، به شکل درستی انجام شود می تواند فضای خانه را گرم و صمیمی نشان دهد ، تا انتهای این مقاله با همراه ما باشید.به غیر از امن بودن و آرامشی که باید در خانه وجود داشته باشد، چیدمان صحیح و دکوراسیون منزل زیبا و چشم نواز هم این حس را دو چندان می کند.هر فردی که به خانه شما وارد می شود، از گوشه گوشه خانه و حسن سلیقه تان تعریف می کند چون دکوراسیون شما نظر آن فرد را جلب کرده و این جملات انرژی بیشتری را به شما خواهد داد.

 

طراحی دکوراسیون داخلی منزل

طراحی دکوراسیون داخلی منزل، هماهنگ سازی اجزای داخلی خانه است که با هدف زیباتر شدن و ایجاد یک فضای گرم و دل انگیز در فضای خانه می باشد. خصوصا در خانه های کوچک و نقلی آپارتمانی امروزی با استفاده از طراحی درست دکوراسیون داخلی منزل می توان این فضا را بهینه سازی کرد و با ایجاد هماهنگی بین اجزا، رنگ ها و وسایل، جلوه گری آنها را بیشتر کرد. نقل مکان به خانه های جدید همیشه برای افراد یک خانه پر از هیجان و جذابیت است، اما گاهی اوقات نحوه چیدمان دکوراسیون خانه تبدیل به یک دغدغه برای افراد آن خانه، خصوصا خانم خانه می شود و شما باید تصمیم بگیرید که وسایل خود را در محیط جدید و فضایی که مشاهده می کنید به چه نحوی چیدمان کنید تا یک فضای مناسب را فراهم بیاورید و طوری

طراحی دکوراسیون خانه را انجام دهید که بازتابی از شخصیت و احساس و سلیقه شما باشد. علاوه بر آن در این خانه احساس شادی و خوشحالی و راحتی داشته باشید. برای این کار شما نیاز دارید که نکات مهم در رابطه با طراحی دکوراسیون داخلی منزل را بدانید و وسایل مختلف از جمله مبلمان و رنگ دیوارها و بافت آن ها را به خوبی انتخاب کنید تا در هماهنگی با یکدیگر باشند و با یک نقشه از پیش تعیین شده وسایل را درست در سر جای خود قرار دهید و مرحله به مرحله مثل یک طراح داخلی حرفه ای، کار طراحی و دیزاین منزل خود را انجام دهید.

15 عکس دکوراسیون داخلی منزل لوکس در دبی

دکوراسیون خانه شیک

نمی دانید که دقیقا باید چه کنید تا دکوراسیون خانه شیک داشته باشید؟!
مطمئن نیستید که از اتاقی سراسر سفید خوشتان بیاید یا نه؟
رشته دکوراسیون داخلی به شما می گوید که بتوانید در همه جا از رنگ سفید استفاده کرده و با گذاشتن اشیاء قدیمی به آن هویت ببخشید.
یک میز کوچک، یک شمعدان بازسازی شده و اشیاء و کوسن­های رنگارنگ، یا هرچیز کوچکی که باعث زیبایی و تغییردرمیشود به فضای سر تا پا سفید پیرامون تان شور و حیاتی داده و اتاقی را که ممکن بود بی­روح باشد زنده می­کند.

 

کلکسیون­ها یکی از روش های دکوراسیون خانه شیک

شنیده‌اید که اگر بدانیم افراد چه چیزهایی گردآوری می­کنند، می­توانیم به خیلی از خصوصیاتشان پی ببریم؟
اگر چنین چیزی صحت دارد، کلکسیون شما بیانگر کدام ویژگی‌تان هستند؟
آیا فردی هوسی هستید؟ راحت؟ دنیا دیده؟ یا پیچیده؟
آیا از سبک خاص، رنگ معیّن ، فرم خاصی یا موضوع به‌خصوصی خوشتان می ­آید؟آیا مکان های خاصی شما را جذب می کند ؟
آیا وسایل مجلّل و مدرن را برای ساختمان می‌پسندید یا ساده و روستایی؟
آیا مجموعه­ ی اشیاء خود را رسمی و با چینشی قرینه و وسواس و بی عیب و نقص به نمایش گذاشته ­اید یا در شلوغی خانه روی هم تلنبار کرده‌اید؟

جمع آوری کلکسیونی از اشیا موردعلاقه تان می تواند راه حل مناسبی برای دادن شخصیت و زیبایی به خانه شیک شما باشد. به نظر من اگر مثلاً نقره­ ی خالص جمع ­آوری می­کنید، پس خانه ­تان باید پر از اشیاء باشکوه با چیدمان رسمی باشد.
اگر ظرف­های سرامیکی مخصوص کلوچه و شیرینی گرد می­ آورید، پس لابد خانه­ تان گرم و خوشایند و پر از عطر و بوی شیرینی‌جات تازه­ ای است که خودتان پخته ­اید. خانه­ ی کسی که تابلوهایی با سبک مدرن را می­پسندد، خلوت، ساده و دارای حس و حال امروزی است. در چیدمان دکوراسیون منزل انتخاب منحصر به فرد شما هر چه که هست، اشیاء جمع­ آوری شده معمولاً تأثیر به‌سزایی در خانه ­تان دارند. رنگ، سبک و اندازه ­ی کلکسیون­تان تعیین می­کند که چه‌طور باید در معرض دید گذاشته شود.

 

چه چیزهایی در جمع آوری کلکسیون نقش دارند؟

خصوصیات شخصی صاحب مجموعه نیز در چگونگی به نمایش گذاشتن مجموعه نقش دارد. شاید شما دوست دارید بلورهای رنگارنگ خود را به شکلی صمیمانه روی قفسه­ بچینید. اما شخص دیگری آن‌ها را در ویترین چینی گذاشته و قفل می­کند.
ممکن است یک نفر گاه‌به‌گاه از گلدان­های نقره­ ی خود برای دسته گل طبیعی استفاده کند، اما دیگری آن­ها را در کمد گذاشته و هرگز به کار نبرد. شما جزو کدام دسته هستید: کسانی که استفاده می­کنند یا کسانی که فقط به نمایش می­گذارند؟ از آن­جا که کلکسیون­های بسیار بزرگ باشکوه هستند، باید جدا از هم در معرض دید نهاده شوند تا اهمیت و ارزش­شان بهتر به چشم آید.
اما کلکسیون­های کوچک باید کنار هم گذاشته شوند تا جذاب­تر به نظر برسند. گردآورندگان تابلوهای هنری معمولاً ایده ­های محکم و درستی برای نمایش دادن آثار هنری دارند. اگر به تازگی گردآوری تابلو را شروع کرده­ اید، مجموعه ای از راهنمایی­ های کلی در مورد اهمیت آثار هنری است که به شما کمک می­کند.

 

خانه های ساده و شیک

هر چیزی را که خوشتان می آید نخرید!

کسانی که برای اولین بار می­خواهند به بازار روز بروند باید از چند نکته آگاه باشند:

  • نقشه‌ای از خانه ­تان را که در آن اندازه­ ی دیوارها دقیقاً مشخص است، همراه خود ببرید.
  • به خصوص اگر قرار است به دنبال مبلمانی برای یک جای معیّن بگردید.
  • نمونه ی رنگ و پارچه­ های خود را برای مقایسه و جور کردن با خود ببرید.
  • یک متر به همراه داشته باشید.
  • از قبل، برای خرید خود سقف بودجه تعیین کنید. اما این را نیز در نظر بگیرید که اگر به چیزی که دقیقاً طالب آن هستید برخوردید، این سقف بودجه تا چه اندازه می­تواند افزایش یابد.
  • سبک اشیاء مورد نظر خود را مشخص کنید؛ مثلاً چینی گلدار. تا تنوع موجود در بازار سردرگم‌تان نکند.
  • ببینید چه انتظاری از دوام وسیله­ ی انتخابی دارید. اگر چیزی ترک‌خورده یا ایرادی دارد و یا استفاده از آن برایتان سخت است، از خریدن آن صرف‌نظر کنید.

دکوراسیون ، دکوراسیون منزل ، دکوراسیون داخلی ، دکوراسیون داخلی منزل ، دکوراسیون اتاق خواب

خانه مدرن و شیک به سبک قدیمی

از کجا می­شود اشیاء قدیمی را پیدا کرد؟
بازارهای روز (شنبه بازار، جمعه بازار و….. )، سمساری­ ها، حراج­های خانگی و….. منابع در دسترسی است.  مزایده­ های اینترنتی، مانند eBAY، گنجینه ­های باارزشی را ارائه می­کنند. آنتیک فروشی­ها، نمایشگاه­های محلّی و فروشگاه­های خانگی هم منابع دیگری برای اشیاء قدیمی محسوب می‌شوند. تابلوهای قدیمی یا تابلوهایی با ظاهر قدیمی، به یک مکان خصوصی حال و هوایی قدیمی می­دهد. آب‌رنگ ­ها و رنگ روغن­ های قدیمی خیلی عالی هستند، اما اگر بخواهید ارزان­تر تمام شوند، می­توانید از کارت پستال­ها، طرح روی جلد کتاب­ها و جلد مجلّه ­های قدیمی در اجرای ساختمان نیز استفاده کنید.

قطعات بازسازی شده ­ی معماری می ­توانند به شما کمک کنند. اجزاء ساختمانی ترک ­دار، پنجره‌های قدیمی، منقاره ­ها، درها، قسمت­هایی از حصار و دیگر اجزاء ساختمانی که دارای طرح، بافت یا جاذب ه­ای هستند، ممکن است کارساز باشند. اشیاء کوچک را به همراه گیاه یا دسته­ای کتاب روی یک میز بچینید یا به عنوان یک اثر هنری از دیوار بیاویزید.

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید