تزیین اتاق نوزاد

تزیین اتاق نوزاد

تزیین اتاق نوزاد:در این مقاله آموزش معماری سایت وحید صلاحی خواهیم فهمید که از آنجایی که کودکان با رشد و شروع به راه رفتن ممکن است دست به هر چیزی بزنند بهتر است که چیدمان اتاق به گونه ای باشد که او دچار مشکل نشود. قفسه هایی که در اتاق نصب شده اند به گونه ای باشد که احتمال سقوط لوازم و وسایل از روی آن وجود نداشته باشد و حد الامکان در داشته باشند. لوازم و قفسه هایی شیشیه های را نیز کمتر به کار ببرید زیرا احتمال پرتاب اشیا توسط کودکان و شکستن آن وجود دارد. می توانید لوازمی را که احتمالا نوزاد با آنها زیاد سر و کار دارد و برای راه رفتن از آن ها کمک می گیرد مثل تخت، کمد و … متریالی را تهیه کنید که جای لک و کثیفی را کمتر نشان دهد و بتوان آن را راحت تر پاک کرد. برای این کار می توانید طیف های رنگی را به صورت تیره و روشن در کنار هم بکار ببرید.

تزئین اتاق نوزاد

 

تزیین اتاق نوزاد

والدین قبل از متولد شدن فرزند خود به فکر طراحی اتاقی مناسب برای او می افتند و اگر شما نیز تمایل دارید اتاقی با طراحی کاربردی و تزیینات بی نظیر را برای نوزاد خود تهیه نمایید .

 

تزیینات اتاق نوزاد دختر و پسر

سرویس خواب و گهواره از مهم ترین وسایل برای طراحی دکوراسیون اتاق نوزاد به شمار می روند و بهتر است شما بعد از تهیه این وسایل ضروری آن ها را به کمک ایده های خلاقانه تزیین نمایی تا به زیبایی اتاق فرزند شما بی افزاید. برای تزیینات سرویس خواب نوزاد می توانید از ست روتختی شیک و فانتزی استفاده نمایید همچنین می توانید آویزهای مخصوص تخت با طرح های فانتزی را از سقف روی گهواره یا تخت آویزان نمایید. برای ایجاد تزیینات خاص روی دیوار اتاق نوزاد اغلب از کاغذ دیواری با طرح فانتزی استفاده می شود همچنین می توانید روی یکی از دیوارهای اتاق فرزند خود نقاشی خاص و متفاوتی را بکشید. با نصب شلف یا قفسه های دیواری روی دیوار می توانید فضایی مناسب را برای چیدمان اسباب بازی و سایر وسایل دکوری فانتزی ایجاد نمایید.

اگر شما از تم خاصی برای چیدمان اتاق نوزاد پسر یا دختر استفاده کرده اید می توانید نقاشی های مخصوص این تم را روی دیوار بکشید تا جذابیت دکوراسیون اتاق تکمیل شود. بیشترین جایی که توجه نوزاد را به سمت خود جلب می کند سقف است از این رو بهتر است برای انجام تزیینات سقف اتاق نوزاد از کاغذ دیواری های مخصوص سقف استفاده نمایید همچنین می توانید برای زیباسازی سقف از کناف و لوسترهای فانتزی نیز استفاده کنید.

 

تزیین دکوراسیون اتاق خواب کودک

دکوراسیون اتاق کودک فانتزی

اکثر کودکان بالاخره از یک چیزی خوششان می آید: فضا، حشرات، رنگ صورتی، کاراکتر کیتی در سلام کیتی (Hello Kitty) یا شخصیت های معروف کارتونی. اگر برایتان مقدور است حتماً از موضوع مورد علاقه فرزندتان در تم اتاق استفاده کنید. نیاز نیست برای داشتن تم مورد علاقه کودکتان خرج زیادی بکنید چسبندان چند عدد استیکر دیواری و خرید یک روتختی یا چراغ خواب با عکس موضوع مورد علاقه برای اینکه تم اتاق رنگ و بویی از آن داشته باشد کافی است. وقتی المان های تم کم باشد تغییر آن هنگامی که فرزندتان بزرگ شد و علاقه اش تغییر کرد هم راحت تر است. برای تزیین اتاق خواب کودک عکس های خودش از نوزادی تا امروز، کاردستی ها و نقاشی هایش و حروف اسمش روی دیوار را امتحان کنید.

 

دکوراسیون اتاق بچه با طراحی شیک و کاربردی

کودکان بیشتر وقت خود را برای بازی کردن و کشیدن نقاشی و انجام تکالیف مدرسه و … در اتاق خود سپری می کنند بنابراین بهتر است طراحی داخلی اتاق کودک به شیوه ای کاربردی و اصولی انجام شود. در ادامه تصاویری از انواع دکوراسیون اتاق بچه ها را در اختیار شما همراهان عزیز و گرامی قرار می دهیم.

 

طراحی دکوراسیون اتاق کودک دختر انه شیک و متفاوت

دکوراسیون اتاق کودک صورتی

پیشنهاد ما: دکوراسیون پذیرایی

سرویس خواب کودک یکی از مهم ترین وسایل و تجهیزات در هر اتاق خوابی است و بیشتر فضای اتاق کودک به سرویس اختصاص داده می شود بنابراین بهتر است در انتخاب طرح و رنگ سرویس خواب توجه لازم را داشته باشید شما می توانید با توجه به سبک دکوراسیون اتاق خواب کودک دختر و پسر خود طرح و رنگ سرویس خواب را انتخاب کنید. علاوه بر طرح سرویس خواب چیدمان اجزاء سرویس خواب به صورت کاربردی و منظم در اتاق کودکان یکی دیگر از مهم ترین نکاتی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

 

دکوراسیون اتاق خواب بچه گانه پسرانه

علاوه بر سرویس خواب پرده و فرش و روتختی از دیگر وسایل مورد نیاز در اتاق کودکان هستند که بهتر است رنگ و طرح فرش و پرده و روتختی اتاق کودک با رنگ و طرح سایر وسایل اتاق کودک مطابقت و همخوانی داشته باشد. علاوه بر چیدمان وسایل در اتاق خواب کودک تزیین اتاق نوزاد نیز می تواند در داشتن دکوراسیونی مدرن و جذاب تاثیرگذار باشد شما می توانید دکوراسیون اتاق خواب بچه ها را با انواع اسباب بازی و قاب عکس های فانتزی و عکس های فرزندتان و انواع نقاشی روی دیوار و کاغذ دیواری با طرح کودکانه و … تزیین کنید.

 

روانشناسی دکوراسیون اتاق خواب کودک : طراحی اتاق کودک باید شاد باشد.

کودکان شادی زندگی اند. روانشناسان هم معتقدند طراحی دکوراسیون باید در حفظ شادی کودکان سهیم باشد. طراحی اتاق کودکان می تواند رنگارنگ و پر از شادی باشد.

دکوراسیون اتاق کودک سبز

پرده

یکی از اجزایی که با شاد و هیجان انگیز کردن طراحی اتاق کمک می کند پرده است. شما می توانید پرده اتاق را از هر رنگ یا طرح جذابی که دوست دارید انتخاب کنید. در مورد جنس و ابعاد پرده در بخش ایمنی گفته ایم.

 

اسباب بازی

مورد دیگری که می توانید به اتاق کودکتان شادی بیاورد اسباب بازی است. اسباب بازی ها رنگ ها و اندازه متفاوتی دارند و به نمایش گذاشتن آن ها در قفسه های باز به زیبایی دکوراسیون کمک می کند. خرید اسباب بازی های آموزشی و کتاب هم با یک تیر دو نشان زدن است هم اتاق را زیبا می کند هم به رشد کودکتان کمک زیادی خواهد کرد.

 

کوسن

تخت کودکتان را پر از بالشتک های رنگی کنید. می توانید خودتان این بالشتک ها را از اضافه ی پارچه پرده یا پارچه هایی که مصرف خاصی ندارند بدوزید و یک دنیا رنگ به اتاق کودک اضافه کنید.

 

رنگ

کودکگان از سه سالگی به بعد رنگ ها را میشناسند بنابراین تم رنگین کمان می تواند در اموزش این امر موثر باشد. اما به جز آن اگر کودک بیش فعالی دارید استفاده از رنگ های گرم در حجم وسیع توصیه نمی شود. بهترین کار این است که برای رنگ نظر کودک را بپرسید و حتما عناصری با آن رنگ در اتاقش قرار دهید و سایر مبلمان را با رنگ های مناسب به تعادل برسانید. برای باقی بخش های اتاق به رنگ های خنثی تر فکر کنید. کلیشه های آبی برای پسر و صورتی برای دختر را کنار بگذارید و با تنوع و ترکیب رنگ هایی که با هم هارمونی دارند اتاقی شاد بیافرینید. رنگ مبلمان را از پس زمینه، دیوار، کفپوش اصلی تفکیک دهید. می توانید انواع مقالات راهنمای رنگ را در سایت ما بخوانید.

 

دیوارپوش

برای دیوار چهار گزینه پیش رو دارید، رنگ آمیزی، نقاشی دیواری که خودتان هم اگر کمی ذوق داشته باشید می توانید از پسش بر بیایید، برچسب های طرح دار دیواری و کاغذدیواری. کاغذ دیواری اما معمولا گزینه مناسبی نیست چون کودکان عادت به نقاشی کردن دیوار دارند و اگر قابل شستشو نباشد یا دوام کمی داشته باشد، خیلی زود آسیب می بیند.

 

کفپوش

برای کفپوش فقط خودتا را به یک قالیچه با طرح کودکانه محدود نکنید. می توانید یک قالیچه، فرش یا موکت ساده داشته باشید و از تشکچه های کوچک با طرح هایی که نقشه ای برای بازی هستند استفاده کنید. نمونه هایی که طرح جاده، مار و پله و نظایر آن دارند و خودشان بخشی از بازی هستند و شادی به اتاق می آورند.

 

خانه کودک در اتاق خواب کودک

در این مقاله سایت وحید صلاحی سعی کردیم بگوییم که همه کودکان عاشق این هستند که خانه خودشان را داشته باشند. بنابراین موقع دکوراسیون و تزیین اتاق نوزاد، اتاق خواب کودک حتما یک کنج اتاق را برای این منظور خالی بگذارید. چادر بازی کودک که قرار است خانه او شود را می توانید آماده بخرید، اما اگر قرار است در هزینه ها صرفه جویی کنید باید کمی خلاق باشید و خودتان برای بنای این خانه تلاش کنید. شیوه ای خلاقانه و متفاوتی برای ساخت چادر بازی کودک وجود دارد، که می توانید در خوگرنیوز آن ها را بخوانید.

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید