چگونه از اتوکد خروجی عکس با کیفیت بگیریم؟

چگونه از اتوکد خروجی عکس با کیفیت بگیریم؟
در این پست می‌خوانید:
بسیاری از هنرجویان در پی آنند بدانند چگونه از اتوکد خروجی عکس با کیفیت بگیریم؟ اگر شما دانشجوی هر یک از رشته هایی باشید که با آموزش اتوکد سر و کار دارند سوالات زیادی در رابطه با انواع خروجی ها با کیفیت های مختلف دارید.در این مقاله تا مراحل را به صورت مو به مو فرا گیرید، سپس در می یابید که چگونه از اتوکد خروجی عکس با کیفیت بگیریم؟ خروجی با کیفیت از اهمیت زیادی برخوردار است چرا که پروژه ارائه شده باید از وضوح کافی برخوردار باشد. با ما باشید تا بدانید که چگونه از اتوکد خروجی عکس با کیفیت بگیریم؟ توضیحات زیر را دنبال کنید و طبق مراحل آن را انجام دهید. چگونه از اتوکد خروجی عکس با کیفیت بگیریم؟ در این قسمت از کار باید بدانید که تمامی خروجی هایی که از اتوکد گرفته میشود دارای کیفیت مطلوبی میباشد. برای خروجی گرفتن از اتوکد برای فتوشاپ باید بر روی آیکون Autocad که با عدد شماره 1 نمایش داده شده است کلیک کنید. با کلیک کردن بر روی این آیکون صفحه جدیدی برای شما باز میشود. همانطور که در تصویر زیر مشاهده میکنید گزینه هایی برای Import و Export فایل وجود دارد. اما ما در این بخش از کار با گزینه ای به نام Print کار داریم که در تصویر زیر با عدد شماره 2 نمایش داده شده است. در تمام نرم افزار ها پرینت گرفتن از صفحه از میانبر Ctrl+P استفاده میکنند که در تصویر زیر با عدد شماره 3 نمایش داده شده است. در نتیجه برای رفتن به قسمت بعد از خروجی گرفتن از اتوکد برای فتوشاپ بر روی گزینه پرینت کلیک کنید.  

تنظیمات عکس در اتوکد :

چگونه از اتوکد خروجی عکس با کیفیت بگیریم؟ همانطور که در تصویر بالا مشاهده میکنید صفحه ای جدید برای تنظیمات برای شما باز شده است. در این صفحه اول به سایز صفحه خود توجه کنید که با عدد شماره 1 نمایش داده است. در مرحله بعد صفحه مورد نظر را بر روی Landscape  قرار دهیدکه در تصویر زیر با شماره 2 نمایش داده شده است.  

خروجی گرفتن عکس از اتوکد :

چگونه از اتوکد خروجی عکس با کیفیت بگیریم؟ حال زمان این رسیده تا فرمت مورد نظر خروجی خود را انتخاب کنیم. برای انتخاب فرمت ها باید به قسمتی بروید که در تصویر زیر با عدد شماره 1 مشخص شده است. به دلیل این که ما قصد داریم خروجی عکس از این نرم افزار بگیریم. بر روی گزینه JPG که در تصویر با شماره 2 نمایش داده است کلیک کنید. گزینه سوم که به نام Center the plot در تصویر زیر مشخص شده است . برای تنظیم بودن خروجی شما وسط صفحه میباشد. برای مثال اگر بخواهید پرینت بگیرید و صفحه مورد نظر شما A4 باشد. این تصویر دقیقا وسط برگه A4 چاپ میشود. گزینه چهارم که بر روی Disphay میباشدبرای انتخاب هر چیزی است که شما قسط خروجی گرفتن از آن را دارید. شما برای آسان شدن کار از گزینه Window استفاده کنید. استفاده از این گزینه باعث میشود شما هر قسمت از هر نقشه یا نما و یا برش را که میخواهید خروجی بگیرید. در واقع مدیریت شما روی کار بیشتر میشود   در تصویر زیر از گزینه Window استفاده شده است و در حال انتخاب کردن قسمتی است که قسط خروجی گرفتن از آن را دارد. چگونه از اتوکد خروجی عکس با کیفیت بگیریم؟ همانطور که در تصویر بالا مشاهده میکنید تمام نکات به درستی رعایت شده است.  

تنظیمات خروجی عکس در اتوکد

چگونه از اتوکد خروجی عکس با کیفیت بگیریم؟
  • خروجی بر روی JPG تنظیم شده که در تصویر با شماره 1 نمایش داده شده است.
  • اندازه صفحه هم تنظیم شده که با شماره 2 نمایش داده شده است.
  • گزینه انتخاب هم بر روی Window قرار دارد که با عدد شماره 3 نمایش داده شده است
  • گزینه 4 برای انتخاب مجدد موضوع میباشد.
  • گزینه 5 هم که رعایت شده است و تصویر در مرکز صفحه قرار گرفته است.
  • گزینه بعد هم که فعال شدن گزینه landscape میباشد که فعال شده است و با شماره 6 نمایش داده شده است.
  • گزینه 7 برای فیکس شده تصویر در صفحه میباشد در واقع طبق مقیاس در صفحه قرار گیرد.
  • گزینه 8 برای دیدن جسمی است که شما مورد انتخاب قرار دادید در واقع یک بار چک میکنید.
  • گزینه آخر هم OK یعنی اجرا شدن در خواست شما که صفحه ذخیره سازی است برایتان باز میشود
  تصویر زیر مربوط به ذخیره کردن فایل میباشد. گزینه اول مکانی است که فایل در آن ذخیره میشود. در قسمت بعد که با عدد شماره 2 نمایش داده شده است .. گزینه سوم فرمت خروجی است که ما از قبل بر روی JPG قرار داده ایم. حال با کلیک بر روی گزینه Save این فایل را با فرمت عکس ذخیره کنید   چگونه از اتوکد خروجی عکس با کیفیت بگیریم؟

چکیده ای از مقاله ی  ” چگونه از اتوکد خروجی عکس با کیفیت بگیریم؟ “

نرم افزار AutoCAD یکی از مهمترین و پرکاربردترین و در واقع می‌توان گفت اصلی‌ترین  نرم افزارهای طراحی های دوبعدی و سه بعدی و همچنین ترسیم  و طراحی فنی و مهندسی می‌باشد. به زبان ساده‌تر و شیواتر می‌توانیم بگویم، به‌جای اینکه یک شی مربوط به طراحی و یا ترسیم نقشه‌تان را با خط کش یا به ‌صورت  دستی خیلی سخت  بکشید و از دقیق بودن آن تازه مطمئن نباشید، با این نرم‌افزار فوق‌العاده ، پروژه‌تان را خیلی دقیق و سریع و حرفه ای با استفاده از کامپیوتر ترسیم و طراحی کنید و از پیشرفت تکنولوژی لذت ببرید.   در این مقاله به طور کامل و مو به مو با نحوه گرفتن خروجی عکس با کیفیت در اتوکد آشنا شدیم. همچنین آموختیم که چگونه با فرمت های متفاوت خروجی عکس بگیریم.   تمام این ویژگی‌های فوق‌العاده موجب می‌شود که این نرم ‌افزار با افزایش انعطاف‌پذیری برای طراحی ها و همچنین هماهنگ‌سازی تنظیمات بین آن‌ها همراه شود و همان‌طور که قابل مشاهده است، سازگاری و هماهنگی بسیار کاملی را با  پردازنده‌های گرافیکی ایجاد کرده  و  در نهایت سرعت انجام کارها را بهبود می‌بخشد.   بنابراین، زمانی که به این نرم‌افزار فوق‌العاده مسلط می‌شوید و آن را به‌طور کامل یاد می‌گیرید، این نرم افزار قدرتمند و محبوب به شما کمک خواهد کرد که هر چه سریع‌تر در مسیر درست و دقیق قرار بگیرید و بتوانید پروژه‌های حرفه‌ای و دقیقی طراحی کنید و حتی برای کسب درآمد از روش حرفه‌ای تری استفاده نمایید و هر روز بیشتر از قبل پیشرفت کنید. پس همان‌طور که بسیار تاکید کردیم  یادگیری و شناخت به  نحوه استفاده از این نرم افزار  به شما بسیار کمک خواهد کرد که در مسیر درست و حرفه‌ای قرار بگیرید.   به علاوه با استفاده از نرم افزار اتوکد می توانید از تکنیک ها و روش‌های جدید و  مدرن و بسیار جذاب برای طراحی‌هایتان استفاده کنید و به این ترتیب با استفاده از این امکانات و ابزارهای موجود در این نرم افزار، طراحی‌های مورد نظر خود را به بهترین نحو ممکن انجام دهید.

Instagram: vahid-salahi13

09120545680

دیدگاه‌ها ۸
ارسال دیدگاه جدید