دکوراسیون اتاق خواب

دکوراسیون اتاق خواب

دکوراسیون اتاق خواب: از آن جایی که اتاق خواب محل خواب و استراحت افراد است باید به گونه ای طراحی شود که از جزئیات و شلوغی ها تا حد ممکن کم شود. هر چقدر فضای اتاق ساده و خلوت تر باشد آرامش ذهنی بیشتری به افراد القا می شود. می توانید لوازم اضافی را نیز از جلوی دید بردارید و به نظم فضای اتاق بیش تر کمک کنید. می توانید کف سازی یا دیوار پوش را نیز از نوع ساده تری استفاده کنید و یا طرح های ساده یا مینیمال را به کار ببرید. زمانی که فضای اتاق با شلوغی و جزئیات پر می شوند افراد دچار نوعی استرس می شوند. در چینش اتاق خواب خود نیز دقت کنید. در مقاله ی آموزش معماری یاد میگیریم که  چیدمان وسایل به گونه ای نباشد که تجمع لوازم در قسمتی زیاد و در قسمتی دیگر خلوت باشد. بله سعی کنید تعادل را رعایت کنید تا همه قسمت ها بهینه و درست چیده شوند و دسترسی به همه آن ها راحت باشد. اگه شما فضای محدودی دارد سعی کنید که آن را با چیدمان بزرگتر جلوه دهید. نکاتی که در انتخاب وسایل اتاق خواب کمکتان میکند تا فضایی بهتر و صمیمی تر داشته باشید و در عین سادگی زیبا و امروزی باشد .

نورپردازی اتاق خواب با تخت مدرن

پیشنهاد ما : مشاهده ی دوره طراحی داخلی

پرده اتاق خواب / کاغذ دیواری اتاق خواب /کمد دیواری اتاق خواب /کمد دیواری رختخوابی /رنگ مناسب اتاق خواب /نورپردازی اتاق خواب /حذف مبلمان اضافی در اتاق خواب /توجه به ابعاد و اندازه مبلمان در اتاق خواب / آینه در دکوراسیون اتاق خواب / فرش و قالیچه در دکوراسیون اتاق خواب.

 

راهنمای طراحی و دیزاین دکوراسیون اتاق خواب

چیدمان داخلی منازل در قسمت های مختلف مثل آشپزخانه، اتاق خواب، سرویس بهداشتی و غیره دارای اهمیت های مختلفی است اما هیچ کدام از آنها نباید نادیده گرفته شوند زیرا هر کدام از آنها تاثیر خاص خودشان را بر روی زندگی شما خواهند داشت. به طور مثال یکی از مهمترین قسمت هایی که در خانه شما وجود دارد و شما بیش از یک سوم عمر خود را در این قسمت می گذرانید اتاق خواب است که باید در چیدمان دکوراسیون اتاق خواب ها به موارد زیادی توجه کنید.

دکوراسیون اتاق خواب

پرده اتاق خواب

طراحی دکوراسیون اتاق خواب از اهمیت بالایی برخوردار است. این فضا باید به گونه ای طراحی شود که در عین زیبایی، آرامش بخش باشد. وقتی صحبت از پرده اتاق خواب می شود، موارد مختلفی وجود دارد که باید به آن توجه کرد تا بتوان مناسب ترین گزینه را با توجه به سلیقه و دکوراسیون اتاق خود انتخاب کنید.

مهم ترین نکات در انتخاب کاغذ دیواری برای اتاق خواب

رنگ مناسب

رنگ مناسب کاغذ دیواری اتاق خواب باید رنگ های تند و درخشان نباشد.  زیرا این نوع رنگ ها برای فضای استراحت و خواب ایجاد مزاحمت می کنند. اما باز هم روحیه افراد در این امر بسیار مهم است و شاید اصلا چنین رنگ هایی در خوابشان تاثیر گذار نباشد.

 

دکوراسیون اتاق خواب مدرن و ساده

به کارگیری رنگ های گرم

رنگ های گرم مثل قرمز، نارنجی، طلایی، آجری موجب خلق فضایی گرم و صمیمی می شوند.

 

مدل و طرح مناسب کاغذ دیواری برای اتاق خواب

اگر دلتان می خواهد فضای خوابتان آرامش بخش باشد بهتر است از طرح های با رنگ ملایم استفاده کنید.هم چنین اگر تنوع طلب هستید کاغذ دیواری های ساده به شما توصیه می شود.

 

کمد دیواری اتاق خواب

کمدهای دیواری بخش مهمی از اتاق‌های خانه ها هستن. کمد دیواری اتاق بهتون در نظم دادن در وسایل و لباس ها کمک میکنه و فضای مناسبی برای نگهداری از اون ها فراهم میکنه. کمد های دیواری جدید برای کاربرد های مختلفی ساخته میشه.

این کاربرد ها میتونه بسیار گسترده باشه ولی مواردی که در خانه ها بیشترین کاربرد رو داره ۳ دسته ی کلی است:

  1. کمد رختخوابی
  2. کمد لباس
  3. کمد closet

 

کمد دیواری رختخوابی

این کمدها که در خانه های ایرانی کاربرد بسیار زیادی دارن، مخصوص قرار گرفتن رخت خواب هستن. کمد های رخت خوابیِ اتاق، به صورت عمده دارای درب های لولایی هستن تا بتونن به طور کامل باز بشن. این کمدها طبقه نداره تا رختخواب ها رو بشه روی زمین قرار داد. کمدهای رختخوابی کاملاً ایرانیست و فقط در خانه های ایرانی استفاده می شه.کمدهای رخت خواب دارای ارتفاع ۱۵۰ سانتی متر به بالاستکمدهای جا رختخوابی باید عرض حداقل ۱۱۰ سانتی متر داشته باشن تا رخت خواب به راحتی در اون ها قرار بگیره.

 

کمد لباس

کمدهای لباس بسیار متنوع هستن و میتونن شامل یک آویز لباس ساده باشن یا اینکه دارای طبقات و کشو ها و قسمت های مختلف نظیر محل آویز لباس ها و محل قرار گیری کفش ها و … باشن.محل آویز لباس ها باید عمقی در حدود ۶۰ سانتی متر داشته باشن تا لباس هایی مثل کت و پالتو های مردانه در این کمد ها قرار بگیرن.

 

کمد closet

کمد های closet بیشتر به صورت باز بوده و میتونن کشو و قفسه های متعدد داشته باشن. تفاوت عمده ی closet ها با کمد لباس در اینه که کمد لباس دارای درب بوده و closet درب نداره. همچنین این کمد ها بیشتر در اتاق های تعویض لباس استفاده میشه.

دکوراسیون اتاق خواب با بهارخواب و نورگیر

رنگ مناسب اتاق خواب

یکی دیگر از چیزهایی که در دکوراسیون اتاق خواب اهمیت دارد و می‌تواند در روحیه شما هم تاثیر مستقیم داشته باشد رنگ دیوارها، روکش تخت خواب و پرده ها می باشد. سعی کنید از رنگی که به شما حس و حال خوبی منتقل می کند استفاده کنید و از وسایل خیلی زیادی در اتاق خواب استفاده نکنید چون قرار است اتاق خواب جایی باشد که آرامش شما در آنجا رقم می‌خورد و بهتر است از رنگ هایی مثل آبی، سبز و سفید و امثال این ها که در آرامش شما تاثیرگذار است استفاده کنید.

بهتر است سرویس خواب شما طوری باشد که فضای اتاق شما را زیاد شلوغ نکرده باشد و شما اجازه تردد در اتاق را داشته باشید و یک جایی برای نشستن در اتاق خواب قرار دهید تا لازم نباشد با هر بار استفاده از اتاق خواب روتختی را به هم بزنید و از تخت استفاده کنید. سعی کنید اگر اتاق خواب کوچکی در اختیار دارید از تختخواب هایی که زیر آن قسمت‌های پارتیشن بندی شده برای قرار دادن وسایل اضافی تعبیه شده است استفاده کنید تا فضای اتاق شما نظم بیشتری به خود بگیرد و این نظم در روحیه شما هم تاثیرگذار خواهد بود.

 

نورپردازی اتاق خواب

دقت داشته باشید که نورپردازی اتاق خواب هم اهمیت خودش را دارد و باید دقت کنید که در هنگامی که قرار است در این قسمت از اتاق مطالعه کنید نور کافی برای شما وجود داشته باشد تا چشمان شما اذیت نشود و هنگامی که قرار است برای خواب در اتاق بمانید باید فضای اتاق شما نور کاملاً مناسبی داشته باشد تا هورمون های  خواب شما دچار اختلال نشوند.

دکوراسیون اتاق خواب سفید با فرش

حذف مبلمان اضافی در اتاق خواب

اتاقی پر از مبلمان و اکسسوری می تواند حس بی نظمی و درهم ریختگی به وجود آورد. عقب بایستید و فضا را از دیدی تازه ببینید. یک قطعه مبلمان غیرضروری را از اتاق تان حذف کنید و تفاوت شگفت انگیز آن را ببینید. این کار فضای بیشتری در اتاق آزاد می کند و آن را مرتب تر و بزرگ تر نشان می دهد.

 

توجه به ابعاد و اندازه مبلمان در اتاق خواب

هنگام خرید مبلمان برای اتاق خواب، واقع بین باشید و قطعاتی انتخاب کنید که اندازه شان متناسب با فضای شما باشد. یک تخت خواب خیلی بزرگ و حجیم به اندازه ای که می تواند فوق العاده به نظر برسد، در صورت کوچک بودن اتاق بسیار نامتناسب به نظر می رسد و شکوه آن فراموش می شود.   می کند.

دکوراسیون اتاق خواب دل باز

آینه در دکوراسیون اتاق خواب

یک آینه روی دیوار کنار پنجره یا روبروی آن به اتاق تان اضافه کنید. این کار باعث می شود روشنایی فضا با انعکاس نور طبیعی دوچندان شود. ضمنا اگر از پنجره چشم انداز خوبی داشته باشید، با این کار منظره ی بیشتری به اتاق خود می آورید. ضمن اینکه از کاربری معمولی آینه یعنی چک کردن ظاهرتان قبل از بیرون رفتن در فضای اتاق خود نیز بهره مند می شوید.

 

فرش و قالیچه در دکوراسیون اتاق خواب

فکر می کنم برای همه ی ما بسیار لذت بخش است که هنگام پایین آمدن از تخت، پاهایمان سطحی نرم و لطیف را لمس کند. فرش دعوت کننده ترین، گرم ترین و نرم ترین نوع پوشش کف برای اتاق خواب است که به شما آرامش می بخشد. اگر کف اتاق خواب خود را با کاشی و سرامیک یا چوب کفپوش کرده اید، با استفاده از یک قالیچه بر روی آن، گرما و جذابیت فضا را دوچندان کنید.

 

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید