دکوراسیون داخلی پست مدرن

دکوراسیون داخلی پست مدرن

دکوراسیون داخلی پست مدرن را بعنوان سبکی جسورانه ، پرجنب و جوش می شناسند. در این مقاله آموزش معماری خواهیم فهمید که در این سبک راحتی نیز در نظر گرفته می شود. تلفیق رنگ ها نشان از انعطاف این این سبک دارد. در این سبک فرم بر عملکرد ارجحیت بیش تری دارد. همانطور که گفتیم در این سبک راحتی نیز مد نظر قرار گرفته می شودو ممکن است در کنار مبلمان راحتی، تعدادی عناصر تاریخی نیز قرار بگیرد. در واقع به ما می گوید که در تضاد نیز زیبایی وجود دارد. این سبک از قانون و چارچوب خاصی پیروی نمی کند زیرا تعیین نمی کند که از چه نوع مبلمان و اکسسوری ای استفاده کنید. رنگ های پر جنب و جوش برای این سبک کاملا مناسب است.

می توانید از فرم های هندسی و بزرگ نیز در فضای خود استفاده کنید. می توانید یک نقطه را پررنگ تر از دیگر نقاط طراحی کنید. دیوار پشت تلویزیون می تواند گزینه مناسبی برای این کار باشد.

دکوراسیون داخلی پست مدرن

پست مدرن سبکی است که در بر گیرنده طرح ها و ترکیب های مختلف و متنوعی از بافت هایی مانند چرم، مخمل ها، رنگ های مختلف طراحی، خطوط غیر متوازن و مواد سرزنده مانند چوب ها می باشد.

در دکوراسیون داخلی منزل خود به شیوه سبک پست مدرن باید به عوامل تاثیرگذاری مانند رنگ ، اشیا، شکل ها و خط ها و بافت باید توجه کنید.در واقع در سبک پست مدرن به طراح اجازه داده می شود که عناصر مختلف را به گونه ای دلخواه ترکیب کند و با یافتن ایده های تازه، در دستاورد نهایی خود به اصالت و ابتکار برسد. معمولا معماران پست مدرن سعی می کنند عناصر و فرم هایی را که معماران سبک مدرن فراموش کرده بودند، بازیابی کنند و با ایده های نو، آن را به اجرا بگذارند.

سبک پست مدرن از طراحی مینیمالیستی پرهیز می‌کند و از تزیینات استقبال می کند. با این حال این تزئینات همیشه در سطح اعمال می شود و بنابراین عمق واقعی ندارند. در نتیجه به جای معنا حجم و بافت پست مدرنیسم در زمان بسته بودن تاکید دارد. بر خلاف رویکرد مدرنیسم که در عین سادگی و کم بودن است . پیچیده‌تر آزاد و از نظر انتزاعی قابل بررسی شدن است..

 

دکوراسیون داخلی پست مدرن

رنگ در دکوراسیون داخلی پست مدرن

رنگ هایی که در این سبک استفاده می شود شامل رنگ های زیر می باشد

  1. خردلی
  2. آبی فیروزه ای
  3. طیف نارنجی ای که به تیرگی می رود
  4. رنگ سبزی که در طیف تیره مانند رنگ میوه آواکادو می باشد.

رنگ های تیره جذابیت بیشتری به این سبک می دهد شما هر رنگی که قصد دارید انتخاب کنید تیره آن را انتخاب کنید مناسب تر می باشد. البته در سبک پست مدرن انتخاب همه رنگ ها جایز می باشد ولی رنگ های گفته شده تاثیرات بسزایی در سبک پست مدرنیسم داردراحی به سبک پست مدرن معمولا با رنگ های سر زنده و پر رنگ، الگو های زرق و برق دار و کنتراست قوی توصیف می شود. طراحان هرگز قصد نداشتند که اشیائی که استفاده می کنند بخشی از یک مد همیشگی باشد. بلکه آن ها پر زرق و برق رو به مد و زود گذر هستند. مثل این پله ها، که طرح پست مدرنیسم آن ها نظر شما را بیش تر جلب می کند تا پس زمینه آن.

 

بایگانی‌های بازسازی ساختمان، معماری داخلی و طراحی خانه پست مدرن | معماری نگاه

پیشنهاد ما: دوره طراحی داخلی

جایگاه رنگ و نور در دکوراسیون داخلی پست مدرن

معماری پست مدرن تلفیقی از هم‌نشینی مسالمت آمیز حجم‌های هندسی ساده نظیر مکعب و استوانه است که در کنار رنگ‌ها و نورها، مفهوم پیدا می‌کند. در معماری پست مدرن، اغلب شاهد رنگ‌های متضاد و نورهایی فوق درخشان (همچون نئون) هستیم که ریشه در معماری مدرن دارد.
البته در معماری پست مدرن سفید، رنگ سفید در کنار احجام ساده، پاشنه آشیل این سبک معماری به حساب می‌آید.

دکوراسیون داخلی ویلا به سبک پست مدرن

اشیاء در دکوراسیون داخلی پست مدرن

به طور کلی استفاده از وسایل عجیب و غریب در این سبک بسیار مرسوم می باشد که این اشیاء باید از نظر جنس و رنگ با یکدیگر متفاوت باشند.به علاوه جنس اشیاء باید از مواد غیرقابل بازیافت همچون سنگ مرمر، شیشه، پلاستیک، ، آهن و … باشد.

بهتر است روی دیوار منزل شلوغ نباشد و تنها از یک تابلو نقاشی در همین سبک استفاده شود. نقاشی هایی همچون چشمه از مارسل دوشان و یا گل انداز و تاب باز از بنکسی و دیگر نقاشی ها در این سبک می توان بهره گرفت.

در این سبک باید از پنجره های قدی و بزرگ استفاده کنید طوری که فضای بیرون به طور کامل از داخل منزل دیده شود.از این رو اگر از پرده استفاده نکنید بهتر است.از کاغذدیواری ای استفاده کنید که با فضا و نوری که از بیرون وارد خانه می شود تطابق داشته باشد.

دکوراسیون مدرن برای اتاق نشیمن

پیشنهاد ما: دکوراسیون داخلی مدرن

به طور خلاصه ویژگی های سبک به صورت زیر است:

  • به کارگیری متریال هایی چون کامپوزیت مقوا پلاستیک پوشش براق و جذاب
  • اعمال تزیینات در سطح و عدم عمق به واقعیت آنها
  • بکارگیری وسایل بی‌شباهت در کنار یکدیگر با عدم نظم و تقارن در چیدمان
  • کاربرد رنگ های زنده و درخشان
  • به کارگیری نقوش هندسی در تجهیزات داخلی مورد استفاده بایستی تاکیدی باشد
  • استفاده از اکسسوری های سبک های مختلف در یک فضا بی جهت و بی دلیل

 

مصالح مورد استفاده در طراحی و دکوراسیون داخلی پست مدرن

وجه تمایز طراحی داخلی پست مدرن نسبت به سایر سبک ها استفاده از متریال ها و مصالح مختلف و حتی متضاد با یکدگیر می باشد.در طراحی داخلی پست مدرن استفاده از اشکال هندسی متفاوت و شکسته و دارای پیچیدگی با جزییات بسیار چشمگیر است که باعث پدید آمدن جلوه های بصری جذابی می شود. یکی ازجذابیت ها در طراحی پست مدرن استفاده از متریال های بومی در طراحی دکوراسیون آن می باشد؛ برخلاف سبک مدرن که سبکی با ویژگی های مشخص و ثابت در سرتاسر جهان بود.طراحی داخلی بومی ایران به سبک پست مدرن بسیار نزدیک است، چرا که استفاده از مواد و مصالح بومی در آن امری بارز و مشخص است؛ برای مثال مصالح مورد استفاده در طراحی در قسمت شمالی کشور چوب و در بخش مرکزی آن خشت و گل می باشد. طراحی و دکوراسیون داخلی پست مدرن در مینیمالیسم و همه چیز سازمان بندی شده ریشه دارد، و بر موارد زیر تمرکز دارد.

 

از خصوصیات برجسته ی سبک پست مدرن

  • اشکال ساده
  • دکوراسیون مینیمال
  • عملکرد بالا
  • مجاورت و کنتراست عناصر طراحی

نوآوری در مواد جدید مانند کروم، پی وی سی و پلاستیک راه را برای طراحی و تولید هر چه ساده تر مبلمان ، تعریف درست تر و ساده تری از دیزاین مدرن خواهد داشت. پیشرفت شگرف در طراحی مبلمان مدرن مستقیما تاثیر خودش را بر سبک دکوراسیون مدرن و پست مدرن گذاشته است.

پالت رنگ در طراحی سبک دکوراسیون داخلی پست مدرن در درجه اول سرد و خنثی است و شامل رنگ سفید و کرم ها و سایه های تیره و قهوه ای غنی ، خاکستری مایل به قهوهای و بنفش. این توابع پالت رنگ خنثی برای بزرگتر احساس کردن فضا مورد استفاد قرار میگیرد و همچنین استفاده یک پس زمینه جسورانه جهت استفاده از ایتم های تزئینی. مثلا رنگ سیاه اگر به عنوان زمینه استفاده شود میتوان یک پیش زمینه جهت طراحی سبک پست مدرن باشد.

 

شایع ترین اجزای دکوراسیون داخلی پست مدرن عبارت است از :

  • کروم
  • فولاد ضد زنگ
  • کاشی سرد
  • کفپوش چوب جنگلی
  • بتن
  • شیشه

به علاوه این سبک اشکال کاربرد خاصی را دنبال نمی کنند، عناصر معماری و اجزا اشیاء معمولا غیر عادی هستند و فقط برای تزئینات و دید بصری وجود دارند. برای مثال این خوشه فیروزه ای رنگ که در سقف قرار دارد کاملا تزئینی است و هیچ قابلیت ساختمانی برای تقویت استحکام سقف یا هر چیز دیگری ندارد.

پست مدرن در دکوراسیون داخلی؛ صدای درونی انسان های جسور و آزاد

اتاق خواب در سبک دکوراسیون داخلی پست مدرن

همان طور که می دانید در این سبک غیر معمول بودن و غیرمتعارف بودن حرف اول را می زند. برای انتخاب رنگ و بافت و وسایل اتاق خواب هم همینطور است. طراحی اتاق خواب با این سبک به این صورت است که شما می توانید ترکیبی از خصوصیات هر دوره ای را استفاده کنید. خطوط قوس دار و خمیده را به کار ببرید.

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید