دکوراسیون داخلی کلاسیک

دکوراسیون داخلی کلاسیک

دکوراسیون داخلی کلاسیک معمولا به دلیل ظرافت و جزئیاتی که دارد برای اجرا در متراژهای بزرگ مناسب تر است. در این بخش از مقاله آموزش معماری خواهیم فهمید که معمولا فضاهایی که بزرگتر هستند و سقف بلندتری دارند، برای سبک کلاسیک مناسب ترند چرا که عظمت و جلوه زیبایی را به نمایش می گذارند. سبک کلاسیک که برای ما یادآور عظمت کلیساها می باشد از این رو فضاهای دارای این سبک ابهت خاصی دارند. معمولا در این دکوراسیون متریالی هم چون چوب نقش ویژه ای دارند. پارچه های پرکار ، چرم، رنگ هایی مانند زرشکی، طلایی، نقره ای و سبز زیتونی از المان های کلاسیک هستند.

چنین المان هایی فضا را فاخر می کند. اکسسوری هایی که در این سبک استفاده می شود معمولا دارای جزئیات هستند و بیشتر رنگ های طلایی مورد استفاده قرار می گیرد.در معماری داخلی سبک کلاسیک، نقاشی دیوارها، گچبری های پرکار و جزئی ، استفاده از سنگ در کف و دیوار و… نقش ویژه ای را ایفا می کنند.

 

دکوراسیون داخلی کلاسیک

امروزه در طراحی دکوراسیون داخلی منازل از سبک های متنوعی استفاده میشود. سبک کلاسیک از جمله سبک های دکوراسیون داخلی است که حس راحتی و گرمای دوران گذشته را یادآوری میکند و حس آرامش و اطمینان خاطر را در منزل به ارمغان می آورد. فضایی که به سبک کلاسیک مزین شده است از اصالت خاصی برخوردار است و نمایی جذاب و دلنشین دارد. در طراحی به سبک کلاسیک باید به چند نکته توجه نمود که به طور مختصر در ادامه شرح داده شده است.

سبک کلاسیک جلوه گر رنگ گرم و طبیعی است و اتمسفر فضاهای کلاسیک حس امنیت و اعتماد را القا میکند و انسان در فضاهایی با دکوراسیون سبک کلاسیک احساس تسلط بر فضا میکند.امروزه بیشتر افراد ثروتمند به سراغ دکوراسیون داخلی و معماری کلاسیک می روند ، بعضی افراد که سبک دکوراسیون داخلی و معماری کلاسیک را میپسندند میتوان گفت که این افراد فرهنگ گذشته و سنت را به سبک دکوراسیون داخلی مدرن و کاراکتر هایی که در این سبک گذراست ترجیح میدهند.

در این سبک بیشتر از مبلمان های با رنگ چوب گردویی و ماهگونی استفاده می شود در سبک دکوراسیون داخلی کلاسیک کف را با استفاده از پارکت های رنگ چوب میپوشانند و با استفاده از فرش گرمی و دنج بودن فضا را دو چندان می کنند.دیوار ها با کاغذ دیواری هایی با رنگ های ملایم معمولا با طرح های محو پوشانده می شود و در مرکز آنها قاب هایی که فرش های دست بافت را بغل گرفته اند.دیوارها را با فضا ادغام کرده و به آنها روح بخشیده است. می توان گفت که سبک کلاسیک همان سبک سنتی غربی است که قدری رنگ و روی عصر معاصر را به خود گرفته است. هر عنصری که در این سبک به کار می رود، تعریف دقیق و معینی دارد، این سبک به شدت به نظم و تقارن پایبند است، حس اصالت را نمی توان از آن گرفت و در این سبک هیچ چیز دور از انتظار نیست و به طور کلی سبکی پایدار است. دکور کلاسیک (سنتی غربی) شامل دکور قرن هجدهمی در انگلستان تا دکور روستایی فرانسوی و حتی سرزمین های ناشناخته خاور دور می شود.

 

ویژگی های سبک کلاسیک در دکوراسیون داخلی

سبک کلاسیک دارای ویژگی های زیادی است که فقط و فقط مختص خودش است و باعث تمایز بیش از حد این سبک با دیگر سبک های دکوراسیونی می شود. در کنار ویژگی هایی که در طراحی یک دکوراسیون کلاسیک به کار می رود، این ویژگی های کلی در یک نگاه می توانند این سبک را در خانه شما معرفی نمایند:

  • تقارن
  • نظم
  • ترکیب رنگی خاص
  • وسایل چوبی

 

رنگ در سبک کلاسیک در دکوراسیون داخلی

رنگ های اصلی در دکوراسیون داخلی به سبک کلاسیک نجیب و آرام هستند و در طیف رنگی کرمی, خاکستری, طلایی, نقره ای, زیتونی, قرمز مایل به قهوه ای و مرواریدی رنگ میباشد. سبک کلاسیک مخالف کنتراست و رنگ های تند و زننده است. تمام رنگ ها باید نرم و گرم باشند و فضایی آرام و دنج برای ساکنین فراهم کند. نقش اصلی سبک کلاسیک ایجاد احساس شادی و ظرافت در فضای داخلی است.

 

نظم در دکوراسیون کلاسیک در دکوراسیون داخلی

خب اول از همه باید بدانیم که این سبک به هیچ عنوان با بی نظمی و شلوغی کنار نمی آید، هر اکسسوری کلاسیک جا و محدوده مشخصی برای قرار گرفتن دارد. به نوعی می توان گفت که این سبک یکی از سبک های منظم است که پایداری و استقامت خاصی را به فضا می بخشد

 

اتاق پذیرایی کلاسیک در دکوراسیون داخلی

برای طراحی دکوراسیون اتاق پذیرایی با سبک کلاسیک و سنتی از انواع رنگ های سرد مانند کرم و سفید و قهوه ای و … استفاده می شود. در پذیرایی ها با سبک دکوراسیون کلاسیک اغلب از مبلمان سلطنتی با روکش ها و پارچه های طرح دار استفاده می شود.
پذیرایی ها با دکوراسیون کلاسیک با مجسمه های سنگی و گچی و تابلو فرش و یا تابلو های نقاشی زیبا و انواع آلات موسیقی و آباژور های برنز و کریستال تزئین می شوند.
فرش از انواع وسایل مهم و ضروری در دکوراسیون داخلی پذیرایی است و باعث می شود دکوراسیون پذیرایی با شکوه تر به نظر برسد. برای پذیرایی ها با سبک دکوراسیون کلاسیک بهتر است از فرش های ریز بافت و دارای نقشه پرکار تر استفاده کنید. استفاده از فرش های مدرن برای اتاق پذیرایی کلاسیک و سنتی ایده مناسبی نخواهد بود.

https://i.pinimg.com/564x/1e/3f/9f/1e3f9ffd60650272152b8dabe551b6a3.jpg

پیشنهاد ما: دوره طراحی داخلی

آشپزخانه در دکوراسیون داخلی

معمولا این نوع کابینت ها به رنگ سفید، کرم و یا بژ طراحی می شوند تا به راحتی بتوان آنها را با اسباب دیگر آشپزخانه منطبق نمود. این رنگ ها همیشه تازگی دارند و هیچ گاه از مد نمی افتند. از نظر روان شناسی، این رنگ ها حس آرامش را در ذهن انسان تداعی می کنند.

جزئیات ساخت ساده : جزیره هایی که پایه دارند، قرنیز های پایین کابینت، لبه های چوبی بالای کابینت و کابینت مخصوص هود آشپزخانه چیز هایی هستند که معمولا در یک آشپزخانه کلاسیک مشاهده می کنید. اما با این تفاوت که جزئیات در عمق است نه در سطح. بیشتر جزئیات نهفته و ساده است. رنگ های سیاه و سفید با این نوع طراحی اجین شده اند. به طور کلی انتخاب رنگ بندی آشپزخانه های کلاسیک یا بر اساس تضاد است یا بر اساس هارمونی. اگر بر اساس تضاد رنگ بندی انتخاب شود، بهتر از سنگ های گرانیت یا کوارتز مشکی براق استفاده کنید تا تضادی زیبا و حسی طبیعی را منتقل کنید.

https://i.pinimg.com/564x/d1/fe/e0/d1fee03c4fae9d1a18f2b3e9f3250e1a.jpg .

اتاق خواب در دکوراسیون داخلی

در اتاق خواب‌های با دکوراسیون کلاسیک محبوب‌ترین رنگ‌ها، کرم٬ قهوه‌ای و طلایی هستند. برای لوکس نشان دادن فضای یک اتاق خواب دیوارهای ساخته شده از چرم مصنوعی می‌تواند بهترین راهکار در دکوراسیون اتاق خواب‌های به سبک کلاسیک باشد. یک انتخاب هوشمندانه برای طرفداران سبک کلاسیک می‌تواند برگزیدن یک تخت خواب چوبی منبت کاری شده با پوشش چرم و یا پارچه مخمل باشد. کمدهای کنار تخت نیز باید با تخت خواب توازن رنگ داشته و به عبارتی رنگ آن با سایر رنگ‌ها ست شود. پرده اتاق خواب کلاسیک باید اتاق خواب را به فضایی شیک و کلاسیک تبدیل کند. پرده‌های دارای این ویژگی معمولا پر نقش و طرح بوده و چوب پرده استفاده شده برای پرده نیز باید متناسب با نوع پرده باشد.

فرش‌های کلاسیک در دکوراسیون کلاسیک با رنگ و سبک وسایل داخل اتاق خواب هماهنگی کامل دارند. فرش‌های سبک کلاسیک معمولا نقش‌هایی با الهامات از طبیعت دارند و اغلب نیز با مبلمان مدل کلاسیک و یا استیل به خوبی ست می‌شوند. انواع وسایل روشنایی در این سبک، از جمله چراغ‌ها و دیوارکوب‌ها، اغلب رنگ طلایی و نقره‌ای دارند. در این سبک مجموعه‌ای از وسایل دکوری داریم که انرژی موجود در اتاق خواب را افزایش می‌دهند و معمولا نیز از جنس چینی٬ نقره و شیشه هستند. در دکوراسیون کلاسیک اتاق خواب بیشتر از تخت خواب و پرده‌های طرح سلطنتی استفاده می‌شوند. این سبک با ویژگی‌هایی مثل رنگ بندی و شکل تزیینات و وسایل به کار رفته در آن، نیازمند جای بزرگتری است. می‌توانید برای اینکه اتاق خواب شما بسیار شیک و زیبا به نظر برسد از کاغذ دیواری کلاسیک هم استفاده کنید که البته باید آن را مطابق با الگوی طراحی کلاسیک انتخاب کنید. کاغذ دیواری‌های زیبا به اتاق جلوه‌ای متفاوت می‌دهند. می‌توان برای تمام دیوارهای اتاق کاغذ دیواری تهیه کرد یا برای این که نقطه کانونی اتاق را نمایان کنید، از یک دیوار برای زدن کاغذ دیواری استفاده کنید. دیوارهای اتاق خواب معمولا با تصویر زمینه نقاشی شده و با گچ تزیین می‌شود. از تصویر زمینه نیز می‌توان به الگوهای کوچک و گل‌های معمولی اشاره کرد. در کل می‌توان گفت که دیوارها در سبک کلاسیک نباید خالی به نظر بیایند.

پیشنهاد میکنیم مقاله ی ” دکوراسیون داخلی پست مدرن ” را نیز مطالعه کنید.

https://i.pinimg.com/564x/b9/eb/2b/b9eb2b82ffd831aa05d8d5b4297cdb8a.jpg

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید