طراحی دکوراسیون داخلی

طراحی دکوراسیون داخلی

منظور از طراحی دکوراسیون داخلی چیست؟

این مقاله با در نظر داشتن ارائه طرح های مختلف باعث میشود ذهنیت طراح و افراد را نسبت به طراحی داخلی منزل خود بازتر کند و ایده های متفاوتی درباره دکوراسیون بدهد، در ضمن در این مقاله اشاره به خریدن اکسسوری و وسایل تزییناتی و همچنین اهداف اصلی دکوراسیون داخلی در پذیرایی و اتاق نشیمن و همچنین طراحی دکوراسیون بر اساس ابعاد خانه در بعضی از کاربری ها را مثال زدیم تا در دکوراسیون کردن بجای بازسازی و تغییر کلی خود خانه باعناصر جزئی اما در عین حال بسیار زیبا و جذب کننده خانه خود را زیبا کنید. به شما عزیزا

 

طراحی دکوراسیون داخلی

همچنین پیشنهاد میکنیم در همین ابتدا دوره ی طراحی داخلی ما را نیز مشاهده نمایید.

در طراحی دکوراسیون داخلی یکی از مهم ترین فاکتورهایی که لازم است در نظر بگیرید ، سلیقه و سبک و سیاق زندگیتان است. دکوراسیون داخلی منزل شما از این لحاظ حائز اهمیت است که محل زندگی تعدادی از افراد است که هر کدام روحیات خاصی دارند. بهترین راهکار برای داشتن محل زندگی دل نشین این است که حتما در این باره با هم مشورت کنید و به یک نتیجه نهایی برسید. محیط زندگی و فضای خانه باید به گونه ای باشد که هم بزرگسالان در آن آرامش داشته باشند و هم کودکان در آن لذت ببرند. برای دکوراسیون داخلی می توانید ابتدا سبک مورد نظرتان را انخاب کنید و سپس وارد جزئیات شوید. مثلا رنگ های مورد نظر، اکسسوری، مبلمان و … را می توانید طبق سبکی که در نظر گرفته اید، انتخاب کنید.

 

براساس معنی در لغت نامه آکسفورد، دکوراسیون داخلی عبارت است از: «هماهنگ سازی طراحی شده برای به جلوه درآوردن رنگ‌ها، اثاثیه و سایر اشیاء در یک اتاق یا ساختمان به صورت هنرمندانه .

طراحی دکوراسیون داخلی

بهترین مدل طراحی دکوراسیون پذیرایی و اتاق نشیمن

در هر خانه ای قسمتی که چیدمان و دکوراسیون آن اهمیت ویژه ای در بین سایر قسمت های خانه دارد قسمت پذیرایی و نشیمن خانه هاست چون قرار است بیشتر گپ و گفت ها و دورهمی ها و مهمانی ها در این قسمت قرار گیرد و معمولا وسایل گرمایشی و سرمایشی هم در این قسمت از خانه قرار دارد و بیشتر وقت تمام افراد خانواده در قسمت پذیرایی و نشیمن می گذرد. همین قضیه اهمیت این را نشان می دهد که چیدمان دکوراسیون داخلی منزل شما در قسمت پذیرایی و نشیمن می تواند تا چه حد حائز اهمیت باشد.

در صورتی که شما سبک مدرن را برای خانه خود انتخاب کرده باشید و از مبل های راحتی برای دکوراسیون اتاق نشیمن استفاده کرده باشید می توانید یک محيط خیلی مناسبی برای استراحت و رهایی از تنش های روزمره خود داشته باشید و اگر سبک کلاسیک یا سلطنتی را انتخاب کرده اید، خانه ی شما همیشه آماده ی برگزاری هر نوع مهمانی خواهد بود.

در نظر داشته باشید که در کنار این موارد بهتر است که فضای نشیمن شما نور کافی و مناسبی داشته باشد و نوع چیدمان مبل های شما طوری باشد که نه فاصله آن ها به قدری زیاد باشد که افراد برای ارتباط با هم دچار مشکل شوند و نه فاصله آنقدر کم باشد که فضا شلوغ و به هم ریخته دیده شود. نحوه قرار گیری مبل ها در دکوراسیون نشیمن اهمیت زیادی دارد و همچنین مهم است که شما از چه رنگ هایی در فضای اتاق نشیمن خود استفاده می کنید و مبل هایی که خریداری کرده اید و همچنین فرش ها و پرده ها به چه رنگی خریداری شده اند. زیرا برقراری هارمونی در رنگ ها خانه را زیباتر می کند.

در کنار این وسیله های اصلی که دکوراسیون اتاق نشیمن شما را رقم می زنند وسایل تزیینی هم در فضا وجود دارد که تهیه صحيح آنها میتواند این زیبایی های استفاده کنید که زیبایی اتاق نشیمن شما را چند برابر می کنند یا نواقص آن را می پوشانند.

طراحی دکوراسیون پذیرایی با توصیه‌هایی ساده اما شیک | چطور

خرید وسایل مورد نیاز دکوراسیون با توجه به ابعاد خانه

برای خرید وسایل مورد نیاز دکوراسیون خود حتما به اندازه و ابعاد فضایی که در اختیار دارید توجه کنید و متناسب با فضایی که در اختیار دارید وسایل را خریداری کنید. خریدن وسایلی که خیلی کوچکتر با بزرگتر از فضای در دسترس شما باشد باعث میشود که شما هم برای چیدمان آنها دچار مشکل شوید و هم در نهایت نتیجه مطلوبی که می خواهید به دست شما نیاید. از دیگر مواردی که باید برای طراحی دکوراسیون داخلی منزل پذیرایی و نشیمن در نظر بگیرید این است که از فرش ها و پرده هایی که با هم تناسب داشته باشند و با سبک انتخابی شما برای دکوراسیون خانه مطابقت داشته باشند استفاده کنید. زیرا تعادل و توازن در محیط باعث زیبایی می شود و اگر شما این تعادل و توازن را با انتخاب وسیله های نامناسب به هم بزنید نمی توانید دکوراسیون جذابی در خانه خود داشته باشید.

 

دکوراسیون پذیرایی ۲۰۲۱ با طراحی زیبا و چشم نواز

پذیرایی یکی از مهم ترین بخش های منزل به شمار می رود از این رو بهتر است شما در هنگام دیزاین داخلی این بخش حساسیت لازم را به خرج دهید. ایده هایی برای طراحی دکوراسیون پذیرایی ۲۰۲۱ را در اختیار شما همراهان عزیز و گرامی قرار داده ایم که امیدواریم مورد توجه تان قرار بگیرند.

 

دکوراسیون پذیرایی ۲۰۲۱ با دیزاین های زیبا

اگر تمایل دارید طراحی داخلی سالن پذیرایی منزل تان بی نظیر و کاربردی به نظر برسد بهتر است در هنگام طراحی دکوراسیون این بخش از منزل نکاتی را رعایت کنید تا بتوانید علاوه بر طراحی دکوراسیونی بی نظیر فضایی متفاوت را در پذیرایی ایجاد نمایید.

با برنامه ریزی خانه انتخاب کنیم – مشاور املاک آنلاین،خرید، فروش، رهن، اجاره، آپارتمان، اداری و تجاری

طراحی داخلی سالن پذیرایی در سال ۲۰۲۱

اگر شما تمایل دارید برای سال جدید تغییرات مثبتی را در طراحی داخلی پذیرایی ایجاد کنید بهتر است به جزئیات توجه داشته باشید در صورت تمایل می توانید طرح و رنگ پرده را عوض کنید همچنین می توانید نورپردازی متفاوتی را در سالن پذیرایی ایجاد نمایید همچنین می توانید برای تزیین دیوارهای پذیرایی از شلف دیواری و تابلوهای هنری و گلدان های طبیعی و زیبا و نورپردازی مخفی سالن پذیرایی استفاده نمایید.

اگر مدل مبلمان منزل تان تکراری شده است در صورت امکان می توانید روکش مبل ها عوض کنید و در صورت تمایل نیز می توانید مبلمان مدرن یا کلاسیک شیکی را برای پذیرایی خریداری کنید. انتخاب طرح مبلمان بهتر است با توجه به سبک دکوراسیون داخلی پذیرایی انجام شود همچنین اگر پذیرایی منزل تان بزرگ است می توانید یک دست مبلمان دیگر با طرح خاص را خریداری نمایید و در قسمت مناسبی از پذیرایی قرار دهید.

چیدمان مبلمان در مکانی مناسب از سالن پذیرایی از اهمیت زیادی برخوردار می باشد و شما می توانید مبلمان را در اطراف شومینه یا روبروی تلویزیون قرار دهید همچنین اگر سالن پذیرایی منزل تان دارای کفپوش مناسبی است می توانید فرش فانتزی یا سنتی زیبایی را در وسط کفپوش پهن کنید و مبلمان را در اطراف فرش بچینید.

امروزه در بیشتر سالن های پذیرایی مبلمان با ترکیب رنگی مختلف به چشم می خورند و شما می توانید رنگ مبل ها را متفاوت با یکدیگر انتخاب نمایید و جذابیت دکوراسیون سالن پذیرایی را تکمیل نمایید.

اضافه کردن آباژور به دکوراسیون سالن پذیرایی از انواع ایده های جالب و کاربردی می باشد و شما می توانید مدل آباژور را به صورت پایه کوتاه یا پایه بلند انتخاب نمایید. اگر آباژور را به صورت پایه کوتاه انتخاب کرده اید بهتر است آن را روی سطح میز قرار دهید همچنین آباژور تزیینی با پایه بلند را می توانید در قسمتی کناری مبلمان قرار دهید.

اگر دکوراسیون پذیرایی را با رنگی خنثی طراحی کرده اید می توانید رنگ هایی گرم نظیر قرمز و نارنجی و … را به دکوراسیون بیفزایید که بهتر است از این رنگ ها در جزئیات استفاده نمایید. دکوراسیون پذیرایی تیره نیز این روزها مورد توجه اغلب افراد با سلیقه خاص قرار گرفته است و شما نیز می توانید با افزودن رنگ های تیره به سالن پذیرایی فضایی متفاوتی را در این بخش ایجاد نمایید.

برای ایجاد تغییرات جزئی در دکوراسیون پذیرایی می توانید میز عسلی یا میز جلو مبلی جدیدی را تهیه کنید همچنین می توانید رنگ میز را متفاوت یا مکمل با رنگ مبلمان پذیرایی انتخاب نمایید.

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید