مصالح نوین ساختمانی

مصالح نوین ساختمانی
در این پست می‌خوانید:

مصالح نوین ساختمانی: با سری مقالات آموزش معماری در خدمتتون هستیم. امروزه ما شاهد دیدن تحول تو کل امور زندگی روزمرمون هستیم، در صنعت ساختمان سازی مثل بقیه صنعت ها تغییراتی در آن به وجود آمده است. مصالح نوین ساختمان این روزا تو همه جای دنیا ساخته شده و کاربرد مخصوص به خودش رو دارن. از این نوع مصالح نوین ساختمانی بر اساس تکنولوژی روز دنیا طراحی می‌ شن و فایده و قابلیت‌ هایی دارن که مصالح قدیمی اون ها رو ندارن. مصالح نوین ساختمانی و پرکاربرد با پیشرفت کردن تکنولوژی روز به روز بیشتر در آپارتمان استفاده می‌ شه و همینطور قیمت این مصالح متفاوته.

متریال نانو تو صنعت ساختمان تونسته که به خوبی در برابر تغییر های آب و هوایی، فرسودگی، زنگ زدگی، تخریب، نفوذ آب، حمله سولفات ها و … از خودش مقاومت نشون بده و تونسته ان امروزه جایگاه ویژه ای رو برای خودشون اختصاص بدن. همینطور با گرایش افراد به سمت هوشمند سازی ساختمان و اجرای اصول بهینه سازی مصرف انرژی، مصالح جدیدی با اسم مصالح هوشمند با قابلیت های منحصر به فرد وارد بازار شده ان.

 

نوع های مصالح نوین در صنعت ساختمان

  • بتن شفاف

این محصول شامل ترکیباتی از 96% بتن معمولی و همینطور 4% فیبر های نوری، که با ظاهری جدید و قابلیت هایی زیاد در اختیار سازنده ها قرار می گیره. فیبر های نوری در این محصول از پلاستیک و یا شیشه هایی برای انتقال دادن نور ساخته شده ان که قابلیت انعطاف داشته و شامل ضخامتی برابر با قطر موی انسان هستن.

مصالح نوین ساختمانی

  • سیمان روشنگر

سیمان روشنگر رو می‌ شه از جمله خلاقانه‌ترین و همچنین جدیدترین مصالح نوین در آپارتمان به شمار آورد. این سیمان می‌ تونه در صنعت جاده سازی تحول های زیادی رو به وجود بیاره.

عملکرد سیمان روشنگر اینجوریه که  که نور خورشید رو در طول روز جذب میکنه و در شب در صورت نیاز اونو آزاد می‌ کنه. به خاطر همین هم شما در جاده ی تاریکی نخواهید ماند و این روش کمک می‌ کنه تا هر سال صرفه جویی زیادی در مصرف انرژی برق به وجود بیاد.

 

  • بتن اسفنجی

بتن اسفنجی به داشتن حفره های خالی از قابلیت جذب آب و همچنین خارج نمودنش برخورداره. استفاده کردن از موادی مثل خاکستر بادی، گاز سیلیس و سرباره در تولید کردن این بتن، اون رو در برابر ترک خوردگی و تخریب محافظت میکنه. بتن اسفنجی برای زیرسازی چمن ها، هدایت کردن آب باران به همینطور سطح های زیرزمینی و … کاربرد داره.

 

  • کاشی حرارتی

کاشی حرارتی از کاشی هایی هستش که با تغییر کردن دمای محیطش رنگ اونم تغییر می کنه. این کاشی ها جنبه ی دکوراتیو دارن و تو جاهایی مثل آشپزخونه و حموم قابل استفاده هستن. کاشی حرارتی نقش عایق رو ایفا می کنه کاشی حرارتی از استحکام و همینطور از دوام بالایی برخورداره.

 

  • شیشه هوشمند

از مهم‌ ترین کاربرد های شیشه هوشمند می توان به محافظت کردنش در برابر اشعه مضر خورشید مثل اشعه فروسرخ اشاره کردش که این ویژگی مصالح ساختمانی رو خاص‌ تر کرده. از شیشه هوشمند می‌ شه در پارتیشن اداری، اتاق جلسه ها، اتاق خواب یا نشیمن، بالکن و غیره استفاده کردش.

مصالح نوین ساختمانی

پیشنهاد ما: شرکت در دوره طراحی نما

  • پانل کامپوزیت آلومینیومی

پانل های آلومینومی در صنعت ساختمان به عنوان مصالح نوین مورد استفاده هستن که دارای دو ورق آلومینیوم می باشد و بین اونا پلی اتیلن قرار گرفته و به خاطر مقاومت خیلی بالا در مقابل حرارت، انجماد، آب، ضربه و … گزینه ی مناسبی برای نماسازی ساختمان به حساب میان.در صنعت ساخت و ساز از مصالح و مواد متفاوتی استفاده می شه که هر کدومشون شامل قیمت مشخصی هستن.

 

  • ورق‌های پلی کربنات

خاصیت UV  موجود در این نوع ورق‌ ها موجب این می‌ شن تا اشعه مضر خورشید از اون ها عبور نکنه. وزن این نوع از مصالح نوین در آپارتمان خیلی پایینه و علاوه بر جایگزینی برای شیشه، می‌ شه ازش برای اجرای سقف کاذب و ورودی پارکینگ هم استفاده کردش. این نوع از ورق‌ ها شامل تنوع رنگی زیادی میباشن و با هر نوعی از دکوراسیونی هماهنگ می‌ شن.

 

  • سنگ نورگذر

سنگ نورگذر سنگیه که می‌ تونه نور رو از خودش عبور بده و جزئی از مصالح خاص و همینطور جذاب در ساختمان سازیه. سنگ نورگذر از مصالح نوین در آپارتمانه که عمدتا در دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار می‌گیره.

به خاطر این دلیل هم ازش برای دکوراسیون مدرن و یا کلاسیک خونه استفاده می‌ شه. در این نوع سنگ، نور به صورت کمی از سنگ مصنوعی عبور میکنه و ازش برای طراحی کانتر، دیوار، قاب تزئینی، پوشش سقف و همینطور غیره استفاده می‌ شه.

 

  • بتن رومی

از دیگر مصالح ساختمانی جدید دیگه که می شه در ساخت و ساز موزد استفاده قرار داد، بتن رومی می باشد. بتن رومی در مقایسه با بتن مدرن سبک تر و در عین حال مقاوم تر می باشد. تفاوت این بتن با بتن مدرن عدم استفاده از پرتلند در آن می باشد. این بتن از عمر طولانی تری نیز برخوردار می باشد.

 

  • سالید سرفیس

سالید سرفیس یا پلی استون ها از متریال ساختمانی جدیدی شناخته می شن. این ماده به صورت پانل ها مسطح موجود و در صنعت ساختمان سازی ازش استفاده میکنن. در ترکیب کردن و ساختن این محصول از مواد شیمیایی مثل اکریلیت ها، بوکسیت ها، رنگدانه های پلاستیکی، رزین های پلی استر و سنگ های مرمر با خاصیت مرمریت استفاده شده. خوب است با انواع سازه های بتنی هم آشنا شوید.

 

  • بلوک سبک

در تشکیل دادن بلوک های سبک از آب، سیمان و همینطور دانه های مخصوص استفاده شده. همین طور که از اسمش پیداست، این بلوک ها خیلی سبک و همینطور در عین حال مقاوم هستن. چگالی این بلوک های سبک حدود ۱۷۰۰ کیلوگرم بر مترمکعب هستش. نحوه ی استفاده کردن از این بلوک ها در مقایسه کردن با انواع مصالح مشابه خیلی سریع تر هستن. از دیگر فایده های این بلوک ها می توان به سازگاریش با محیط زیست اشاره نمود.

مصالح نوین ساختمانی

کلام آخر

بر عکس گذشته، این روزا به نیاز افراد توجه زیادی شده و متریال‌ های جدیدی وارد صنعت ساختمان سازی شده‌ ان که بهتر و همینطور با کیفیت‌ تر هستن و داشتن آرامش بیشتری رو هم در ساختمان‌ ها ایجاد کرده‌ ان که در مراحل اجرای ساختمانی این متریال به کار می روند.

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید