دکوراسیون داخلی فرانسوی

دکوراسیون داخلی فرانسوی
در این پست می‌خوانید:

دکوراسیون داخلی فرانسوی

دکوراسیون داخلی فرانسوی جزو آن دسته از دکوراسیون هایی است که با یک نگاه ساده و گذرا امکان تشخیص آن نیست، هر چند افرادی که در این کار خبره هستند منظور مورد نظر ما نیستند.

از میان همه سبک های دکوراسیون مطرح در جهان که مورد استقبال عموم مردم قرار می‌گیرند، دکورهای اروپایی در عصر حاضر طرفداران بیشتری پیدا کرده‌اند. به دلیل عقبه نه چندان مستحکم اروپا در سبک زندگی (دوره قرون وسطی در اروپا و شرایط زندگی‌های نامناسب در آن زمان) اروپاییان سعی کردند به سرعت خود را به سطح مناسبی از رفاه در زندگی برسانند و به همین دلیل در بخش‌های مختلفی دست به تغییرات زدند.

در دکوراسیون داخلی به سبک فرانسوی یک فضای پر زرق و برق و پیچیده وجود دارد.
ظرافت و زیبایی از ویژگی‌های خاص فرانسوی‌ها است.

https://i.pinimg.com/564x/10/85/ae/1085ae269138c1dbece313c103bec14c.jpg

مبلمان در دکوراسیون داخلی فرانسوی

مبلمان مورد استفاده در دکوراسیون داخلی فرانسوی دارای چوب در نما، به رنگ سفید، بژ یا طوسی روشن است. پارچه مبلی براق، کتان، ابریشم، مخملی یا چرم در مبل فرانسوی مورد استفاده قرار می‌گیرد. معمولا در قسمت پایه و دسته مبل کنده کاری صورت گرفته است. بر خلاف تصورِ عموم، ابعاد مبل مورد استفاده در دکوراسیون فرانسوی بزرگ نیست و ظرافت در طراحی مبلمان وجود دارد. ظاهر آن دارای فرم منحنی در قسمت تکیه گاه و پایه است. رنگ مبلمان را از پالت رنگ های پاستیلی، مانند آبی نوزادی، نباتی، یاسی، سبز روشن یا سفید انتخاب کنید.

https://i.pinimg.com/564x/6b/42/0f/6b420f9e2e9b2c1da96ed57196f0fb5a.jpg

رنگ در دکوراسیون داخلی فرانسوی

قاعده اصلی در انتخاب رنگ برای طراحی یک اتاق به سبک فرانسوی، محدودیت است اولویت باید به رنگ پاستل و کم رنگ باشد و در جاهای معمولی رنگ سفید عاجی استفاده شود. بنفش، زمردی، سبز خاکستری، آبی روشن، آبی و نقره ای در اینجا مناسب خواهند بود.هنگام انتخاب سایه ها، لازم است به یاد داشته باشید که فرانسه اول از همه ظرافت است، نه جسارت.

https://i.pinimg.com/564x/28/ae/d9/28aed90f9d532b990edc0806235916ce.jpg

خصوصیات مهم دکوراسیون داخلی فرانسوی

  • هزینه بالای دکوراسیون داخلی فرانسوی از بزرگترین تا کوچکترین وسایل تزئینی وجود .
  • در این سبک از دکوراسیون داخلی تعداد زیادی پارچه در ترکیب با روشنایی استفاده می شود مانند پارچه مخملی و بروکاد .
  • در نمای این سبک از انواع گچبری و حاشیه های تزئینی و گل و بوته استفاده می شود .
  • در آینه ها و نقاشی ها میتوانید ظرافت و زیبایی را در قاب های حک شده از طلا یا نقره و برنز را مشاهده کنید .
  • از پرسلن و کرستال به عنوان لوازم جانبی استفاده می کننده که باعث زیبایی فضای داخلی می گردد .
  • در طراحی فرانسوی از نورپردازی های متنوعی مانند آویزهای ساخته شده با شمعدان که در کنار سایه های پارچه و آویز کرستال جلوه زیبایی می بخشد .
  • دارای اتاق های بزرگ با سقف بلند هستند و همچنین پنجره های بزرگ تا نور بیشتری به داخل اتاق ببخشد.

https://i.pinimg.com/564x/91/c9/31/91c931fa24bd015830f10749bc36f4b8.jpg

نورپردازی در دکوراسیون داخلی به سبک فرانسوی

در سبک فرانسوی بر نورپردازی تاکید شده است. یعنی این که قراراست فضایی پرنور و روشن و نه یک دخمه تاریک داشته باشیم. پس تا جایی که می توانید از منابع روشنایی طبیعی و مصنوعی استفاده کنید. پنجره های بزرگ که نور را مهمان دکوراسیون داخلی خانه می کنند، چراغ ها و آباژور های تزیینی،‌ لوستر های دیواری و نمونه های مجللی که از سقف آویزان می شوند همه به شما کمک می کنند تا نور را به خانه بیاورید. یادتان باشد شمع های زیبا و بلند هم به شما کمک بزرگی خواهند کرد. شمع هم زیبایی خارق العاده ای دارد،‌ هم حس خوبی می دهد و هم این که در روشن تر شدن فضا هم تاثیر خواهد داشت. پس از نمونه های شمع های تزیینی غافل نشوید.

https://i.pinimg.com/564x/fb/68/25/fb6825028f79c075059893e1ed775c68.jpg

سبک دکوراسیون فرانسوی تماما به هارمونی و هماهنگ بودن اشیاء اشاره دارد .

برای اکثر مردم فرانسه، ظرافت‌های خودمتظاهر ناخوشایند و فاقد جذابیت است و ظرافت و زیبایی را در هماهنگی و اعتدال می‌بینند. این بدان معنا نیست که آن ها از لوازم ظریف و لوکس خوششان نمی‌آید بلکه آن ها صرفا وسایلی را که برای نگاه ها بسیار خیره کننده هستند و به عبارتی وسایلی که بلند فریاد می ‌زنند «به من نگاه کن! به من نگاه کن» را دوست ندارند. مهم نیست که آن ها گران قیمت باشند بلکه باید ظاهری متعادل داشته باشند.

https://i.pinimg.com/564x/db/f8/b3/dbf8b338e238711db688e5e4dcfd719a.jpg

نشیمن در دکوراسیون داخلی فرانسوی

در نشیمن به سبک فرانسوی استفاده از یک میز کوچک شیشه ای که در آن قرار دارد می تواند مناسب باشد.

اشیاء اصلی مبلمان دراین دکوراسیون شامل صندلی، یک مبل کوچک، یک میز بیضی یا گرد و در صورت امکان یک شومینه که روی آن شمعدان، عکس یا دیگر عناصر دکوری کوچک قرار داده می شود است. همچنین بهتر است بالای شومینه یک تصویر یا آینه در قاب مربوط به این سبک قرار داده شود.

در دکوراسیون داخلی نشیمن به سبک فرانسوی پنجره ها باید تا حد امکان باز باشد تا نور زیادی به اتاق برسد ولی پنجره در اصل باید تزئین شوند ولی این به این معنی نیست که شما باید از پرده های سنگین که از مواد گران قیمت با نقاشی ها و منگوله های گران و سنگین ساخته شده اند، استفاده نمایید. وجود پنجره ها جذابیت ویژه ای به اتاق و حتی جشن های شما می دهد ولی باید طوری طراحی شوند که به راحتی پرده ها را باز کنید و از تابش خورشید لذت ببرید.

به علاوه بخش تزیینی را نباید نادیده گرفت؛ تصاویری با فریم های زیبا و آینه های قاب گرفته عظیم گزینه های به شدت مناسبی برای تزیین دیوارهای فضا هستند. همچنین می توانید از لامپ‌های رومیزی شیک، لوستر های حجیم، شمعدان های چکش کاری شده، گلدان های بزرگ، شومینه، کوسن هایی با گلدوزی های طلایی و همچنین پرده های ابریشمی استفاده کنید.

 

اتاق خواب در دکوراسیون داخلی فرانسوی

اتاق خوابی که به سبک فرانسوی طراحی می شود باشکوه و لوکس بنظر خواهد رسید و در طراحی جزئیات بسیار دقیق خواهد بود زیرا دقیق بودن از ویژگی های اصلی فرانسوی هاست.

در سبک کلاسیک اتاق خواب فرانسوی، رنگ دیوارها عمدتا بژ، طلایی و قهوه ای تیره هستند تا فضایی لوکس و شیک را در دکوراسیون بوجود بیاورند. اگر چنین رنگ هایی را در اتاق خواب خود نمی پسندید می توانید جایگزین هایی مانند آبی روشن، آبی آسمانی و سبز روشن و سبز فسفری را به عنوان رنگ غالب دیوارها انتخاب کنید، علاوه بر آن با این کار توانسته اید ارتباطی قوی با طبیعت بیرون در فضای داخل خانه ایجاد کنید.

نکته ی مهم دیگری که پس از انتخاب رنگ دیوارها در اتاق خواب های فرانسوی به آن دقت کنید، انتخاب مبلمان به همین سبک است.

https://i.pinimg.com/564x/83/3c/ab/833cabed867ca3c4c6c0b3ea1f6c963a.jpg

حمام در دکوراسیون داخلی فرانسوی

حمام باید تا جای ممکن تم روشن داشته باشد. از این رو وجود یک پنجره در این فضا مزیت محسوب می شود. اما اگر حتی هیچ پنجره ای وجود نداشته باشد، می توان با نورهای مصنوعی فضا را پر کرد و انواع چراغ های دیواری و سقفی را به کار گرفت. استفاده از پالت رنگی روشن برای دیوارها، کف و سقف نیز نور بیشتری را به فضا اضافه می‌ کند. بنابراین رنگ کلی حمام باید چیزی بین سفید تا آبی کرمی باشد. اگر میخواهید که فضای حمام کمی رمانتیک تر باشد، می توانید دیوار ها را با کاغذدیواری های گلدار مقاوم در برابر رطوبت بپوشانید.

بالصور: تعرفي معنا على أحدث التصاميم الكلاسيكية للحمامات لعام 2019

 

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید