آبی فیروزه ای ، رنگ محبوب دکوراسیون خانه ایرانی

آبی فیروزه ای ، رنگ محبوب دکوراسیون خانه ایرانی
در این پست می‌خوانید:

آبی فیروزه ای ، رنگ محبوب دکوراسیون خانه ایرانی: آبی فیروزه ای رنگی ست که حتی اگر نخواهیم قالب دکوراسیون ما به این رنگ باشد، می توانیم برای اکسسوری ها تزئینات آن را به کار ببریم. بسیاری از کسانی که  این رنگ را در دکوراسیون استفاده می کنند، یک رنگ اصلی را انتخاب کرده و در کنارآن آبی فیروزه ای را بکار می برند. اگر ترکیبی مناسبی را در کنار آبی فیروزه ای بکار ببرید، پالت رنگی بسیار چشم نوازی را خواهید داشت. اما در صورتی که بخواهید رنگ اصلی برای طراحی داخلی خود را آبی فیروزه ای انتخاب کنید، ممکن است بعد از مدتی دل شما را بزند و احساس کلافگی در شما به وجود آورد بنابراین بهتر است که برای انتخاب رنگ دقت کافی داشته باشید. از ترکیب رنگ آبی فیروزه ای، رنگ محبوب دکوراسیون خانه ایرانی با رنگ قهوه ای  و طلایی غافل نشوید.

طیف رنگ آبی یکی از رنگ های دوست داشتنی برایما ایرانی های محسوب می شود. رنگ گنبد آبی که برای ما یادآور آرامش و دعا به درگاه آسمان است.  در معماری ایرانی نیز رنگ آبی نماد آب و آسمان است. بنابراین دور از انتظار نیست که یکی از زیباترین‌ها و پرکاربردترین‌های رنگ ها در دکوراسیون خانه آبی فیروزه‌ای باشد. در این مطلب ما توصیه ها و ایده های خوبی برای ترکیب رنگی فیروزه ای و سایر المان های زیبایی با این رنگ صحبت می کنیم. اگر شما هم جز طرفداران این رنگ هستید و  قصد دارید در دکور منزلتان از این رنگ دلنشین استفاده کنید ما در پویانو راهکارهایی را برای کاربرد رنگ آبی در دکوراسیون آماده کرده ایم ، با ما همراه باشید تا انتهای مقاله ی آموزش معماری سایت وحید صلاحی!

آبی فیروزه ای

[lwptoc]

چه رنگ هایی با رنگ فیروزه ای در دکوراسیون داخلی ست می شوند:

ترکیب رنگ طوسی و آبی فیروزه ای :

یکی از بهترین ترکیب های رنگی برای ست شدن با رنگ فیروزه ای ، رنگ طوسی است. در واقع شاید بگوییم که رنگ آبی فیروزه ای به کمک رنگ طوسی می آید تا رنگ خنثی و بی روح طوسی را کمی رنگ و لعاب ببخشد. اگر شما به رنگ فیروزه ای و کلا طیف رنگی آبی علاقه دارید . دوست ندارید که تحت تاثیر رنگ دیگری قرار بگیرد و فقط همراه بی رقیب می خواهید ما به شما رنگ طوسی را پیشنهاد می کنیم.

 

ترکیب رنگ سفید و فیروزه ای :

رنگ دیگری که مناسب شمایی که علاقه به دکوراسیون مدرن دارید نیز وجود دارد که بهتان معرفی کنیم. بله رنگ سفید ، نیز یار وفاداری برای ترکیب شدن با رنگ سفید است. اگر شما رنگ طوسی را سرد و بی روح می دانید و نظرتان این است که از جذابیت رنگ دوست داشتنی شما می کاهد. رنگ سفید ملایم تر است و فضای دکوراسیون شما را دلباز می کند.

 

ترکیب رنگ قهوه ای و فیروزه ای :

یکی دیگر از بهترین ترکیب های رنگی جفت و جور برای این رنگ ، ترکیب قهوه ای و فیروزه ای است. در معماری ایرانی نیز این  دو رنگ را کنار هم زیاد مشاده می کنیم. رنگ چوب رنگی است در کنار تناژ رنگی فیروزه ای ترکیب ستنی و آرامش بخشی ایجاد می کند که در واقع همان رنگ قهوه ای آن است که حس درخت و گیاه را در کنار آبی به زیبایی هماهنگ می شود.

 

کاربرد رنگ فیروزه ای در دکوراسیون

کاغذ دیواری فیروزه ای برای دکوراسیون

برای شما علاقمندان به دکوراسیون داخلی فیروزه ای ، کاغذ دیواری ای به این رنگ شما را به عدفتان نزدیک تر میکند.

 

پرده فیروزه ای رنگ در دکوراسیون

آویختن پرده فیروزه ای رنگ به دکوراسیون اتاق های سفید می تواند اتاق شما را جذاب و زیبا کند.

 

کوسن فیروزه ای رنگ در دکوراسیون

اضافه کردن کوسن به دکوراسیون پذیرایی را یک چاشنی لذت بخش برای چیدمان در نظر بگیرید.

 

ترکیب رنگ فیروزه ه ای با متریال دکوراسیون داخلی :

رنگ فیروزه ای و کاشی

کاشی های فیروزه ای یکی از جذابیت های حمام و سرویس بهداشتی به این رنگ می باشد. این رنگ واقعا به شما حمام شیکی ارائه می دهد. اگر دوست دارید استحمامی آرامش بخش را در منزل تجربه کنید ما به شما این رنگ را حتما پیشنهاد می کنیم. پیشنهاد ما مطالعه مقاله ی ” مبلمان صورتی در دکوراسیون داخلی ” می باشد.

 

رنگ فیروزه ای و چوب

این تصویر از یک حمام به خوبی نشان میدهد که فیروزه‌ای و چوب تیره چه ترکیب چشم‌نوازی را به وجود می‌آورند. کابنیت‌های چوبی کاشی‌های آبی رنگ را قاب کرده است که یادآور دریا و انتخابی مناسب برای حمام میباشد. برای تاثیر گذاری بیشتر طراح قسمت‌های دیگر فضا را ساده نگه داشته است.

 

رنگ فیروزه ای و پارچه

بازی با متریال‌ها. با نشان دادن آبی فیروزه‌ای در متریال‌های مختلف این اتاق از تک بعدی بودن خارج شده است. رنگ شفاف روی گلدان و لامپ کنار تخت کنتراست زیبایی را در کنار پارچه پرده و کوسن ایجاد کرده است.

 

آبی فیروزه ای را برجسته کنید

تنها یکی از لوازم منزل به رنگ فیروزه‌ای میتواند برای تغییر دادن یک فضا کافی باشد. مثل این مبل تک نفره که اینکار را انجام میدهد. یک تابلو نقاشی متضاد در دیوار بالای آن نصب شده و یک میز و لامپ در دو طرف آن قرار گرفته اند. شما میتوانید از اکسسوری‌های مشابه برای آوردن رنگ‌های مکمل استفاده کنید تا فیروزه‌ای بیشتر خودش را نشان بدهد.

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید