فنگ شویی در نشیمن

فنگ شویی در نشیمن

در مقاله پیشین آموزش معماری در رابطه با فنگ شویی در نشیمن مطالبی را بیان کردیم. در مطلب امروز نیز قصد داریم نکاتی جزئی تر و ریزتر را برای این منظور آموزش دهیم. پس با ما همراه باشید تا نشیمنتان را از انرژی های فوق العاده سرشار سازید. فنگ شویی در نشیمن از این جهت حائز اهمیت است که این فضا محلی است که اعضای خانواده در آن جمع می شوند و به گفت و گو و تماشای تلویزیون و … مشغول می شوند.

 

کاناپه

یکی از اصولی که باید در فنگ شویی نشیمن رعایت کرد قراردادن کاناپه است. کاناپه بعنوان مهم ترین قسمت مبلمان باید در جایی قرار بگیرد که بتوانید ورودی را ببینید. البته این به این معنا نیست که دقیقا هم راستا با در باشد.

فنگ شویی در نشیمن

 

آثار هنری

نکته دیگری که در فنگ شویی به آن اشاره شده است، آثار هنری مانند نقاشی ها و تابلو ها است که توصیه شده از آثاری استفاده کنید که مثبت و دارای معنای خوب باشند. مثلا تصویری از یک ساختمان تخریب شده و یا کشتی غرق شده و هر چیزی که منفی باشد می تواند در محیط فنگ شویی بد ایجاد کند.

 

فنگ شویی در چیدمان منزل به دوران چین باستان بر می گردد و بر اساس اصول فنگ شویی شما می توانید قسمت های مختلف منزل تان را به گونه ای بچینید که به حس آرامش و امنیت برسید. در ادامه اصول فنگ شویی پذیرایی را برای داشتن طراحی داخلی  شیک و خاص در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم. با به کارگیری اصول فنگ شویی پذیرایی در طراحی این قسمت از منزل می توانید به احساسی خوب برسید. توجه داشته باشید که در اصول فنگ شویی چینی از ابزار و وسایلی استفاده می شود که ممکن است در زندگی شما کاربردی نداشته باشد بنابراین نباید اصول فنگ شویی را به صورت مو به مو در دکوراسیون داخلی منزل به کار ببرید بلکه می توانید از چیزهایی که در محیط اطراف تان وجود دارد و با فرهنگ و روحیه شما سازگاری بیشتری دارد استفاده نمایید.

فنگ شویی فن باستانی در کشور چین است که از آن برای پیدا کردن دکوراسیون و چیدمانی مناسب در منازل مسکونی و تجاری و … استفاده می شود. در فنگ شویی به چی اهمیت زیادی داده می شود زیرا چی نوعی انرژی است که اگر در حالت مثبت قرار بگیرد شنگ چی است و می تواند شانس خوب را به روابط عاطفی و رفاه مادی و انرژی مثبت تبدیل نماید بنابراین جریان داشتن درست انرژی چی در دکوراسیون داخلی منزل بسیار مهم است. توجه داشته باشید که اگر انرژی چی راکد بماند و جریان آزادانه ای نداشته باشد می تواند به یک انرژی مخرب تبدیل شود که به شا چی معروف است. انباشتگی و بی نظمی در چیدمان وسایل منزل باعث می شود که انرژی چی نتواند به راحتی و آزادانه حرکت کند و به انرژی مخرب تبدیل می شود.

بر اساس اصول فنگ شویی پذیرایی در طراحی دکوراسیون داخلی این قسمت از منزل ایجاد محیطی پر از آرامش و احساس امنیت از اهمیت زیادی برخوردار است بنابراین بهتر است مبلمان را دور شومینه و یا یک میز کوتاه بچینید. اگر فرم سالن پذیرایی شما به شکلی است که مجبورید کاناپه را در وسط اتاق قرار دهید بهتر است پشت کاناپه گیاهان طبیعی و آباژور و یا میز کوچکی را قرار دهید. شومینه تاثیر زیادی در ایجاد آرامش در فضای اتاق پذیرایی دارد زیرا آتش با روشنایی و حرارتش نوعی انرژی و نیرو را وارد سالن پذیرایی می کند. اگر تمایل ندارید از آتش زیاد استفاده کنید می توانید با قرار دادن گلدان و وسایل سنگین در گوشه های سالن پذیرایی از پراکندگی بیهوده انرژی چی و خارج شدن انرژی از این اتاق جلوگیری کنید.

 

اشتباهات فنگ شویی در چیدمان منازل

رعایت نظم و خلوتی، اصل مهم در فنگ‌شویی پذیرایی

همانطور که گفته شد؛ فنگ‌شویی با رعایت نظم و دوری از به هم ریختگی ایجاد انرژي مثبت و جریان یافتن آن را امکان پذیر می‌کند. پس در اولین قدم؛ دکوراسیون پذیرایی را شلوغ و در هم ریخته نکنید. مرتب و دلباز بودن نشیمن و پذیرایی خانه بر روی روابط شما با دوستان و آشنایان تاثیر مثبتی خواهد گذاشت. اتاق نشمین با وسایل و اکسسوری‌هایی که دارید با نظم و کمترین به هم ریختگی بچینید، کاربردی بودن وسایل در فنگ شویی پذیرایی بسیار اهمیت دارد.

 

از چه رنگ هایی استفاده کنیم؟

رنگ‌ها در اصول فنگ شویی نقش موثری دارند. زیرا رنگ‌ها منعکس کننده تعادل فعال هستند. در اصول فنگ شویی غالبا از رنگ‌های پرقدرتی اعم از مشکی و قرمز آن هم در مقادیر زیاد اجتناب ورزیده می‌شود. همچنین رنگ‌های پاستلی، سایه‌های زرد، سبز و حتی سفید به طور تک رنگ نیز استفاده نمی‌شود. و استفاده بیش از حد از رنگ آبی نشان دهنده سرما و محیط غیردوستانه است. با این حال، سال جاری پالت رنگ ذیل برایتان خوش یمنی می‌آورند!

به علاوه بهتر است از رنگ هایی نظیر زرد و کرم و بژ و … در فضای سالن پذیرایی استفاده کنید زیرا این رنگ ها با دکوراسیون پذیرایی راحت تر ست و هماهنگ می شوند.بر اساس اصول فنگ شویی پذیرایی بهتر است وسایل نرم با رنگ روشن و ملایم را به صورت متضاد با وسایل سخت و براق قرار دهید به عنوان مثال می توانید گلدان و یا مجسمه را روی یک میز چوبی قرار دهید.

نکته مهم دیگر این که آب، آتش، زمین، فلز، چوب عناصر فنگ شویی هستند که هر کدام رنگ‌های مشخص خود را دارند. هر رنگ نمادی از یک عنصر در فنگ‌شویی است و برای جذب سلامتی، ثروت، شادابی، تمرکز و.. از آنها استفاده می‌شود. انتخاب رنگ برای اتاق نشمین باید بر اساس جهت قرارگیری آن باشد. به طور مثال بهتر است برای اتاق نشیمن خانه ای که در بخش جنوبی قرار گرفته؛ از رنگ‌های عناصر آتش و چوب استفاده کنید. در نتیجه رنگ‌های قرمز، نارنجی، زرد، سبز، قهوه‌ای پررنگ انتخاب مناسبی است.

سه دکوراسیون زیبا برای خانه با طرح چوبی

پیشنهاد ما: قوانین فنگشویی چیست؟

 

محل مناسب قرارگیری مبلمان کجاست؟

رعایت اصول فنگ‌شویی و قرارگیری وسایل و مبلمان در جای درست؛ باعث ایجاد تعادل و جریان انرژی در فضای پذیرایی می‌شود. انرژی از در ورودی منزل به داخل خانه جریان می‌یابد در نتیجه ورودی خانه را با قرار دادن مبلمان سد نکنید. مبلمان در نشیمن و پذیرایی نباید پشت به در ورودی قرار بگیرد. دیده شدن رفت و آمد افراد، توسط کسانی که روی مبل نشسته‌اند احساس صمیمیت و راحتی را به وجود می‌آورد. مبلمان را طوری بچینید که افراد برای صحبت کردن با یکدیگر دچار مشکل نشوند و فردی که صحبت می‌کند بقیه او را ببینند و صدایش را بشنوند. اگر پذیرایی شما کوچک است وسایل و مبلمان را طوری بچینید که فضا بزرگتر به نظر برسد و در نتیجه جریان انرژی به خوبی صورت بگیرد. مبلمان روشن و جمع و جور به بزرگتر نشان دادن فضا کمک می‌کند. با اینکه بهتر است پشت کاناپه دیوار باشد ولی فراموش نکنید که کاناپه و مبلمان را به دیوار نچسبانید. چیدمان مبلمان دور تا دور یک میز کوچک و یا دور شومینه، در ایجاد احساس آرامش و صمیمیت در پذیرایی موثر است. از گذاشتن مبل یا کاناپه جلوی در و یا پنجره خودداری کنید.

بطور خلاصه: یکی از اصول فنگ شویی در چیدمان مبل کم خلاصه گردیده است. مبلمان باید طوری در اتاق نشیمن استقرار یابند که مانع از رفت و آمد ساکنین و دسترسی به سایر فضاهای خانه نشود. چیدمان مبلمان بزرگ و زیاد اصلا در فنگ شویی توصیه نشده است. به گفته این اصول هرچه فضا خالی‌تر باشد، وفور نعمت به ارمغان می‌آورد. مبلمان باید به گونه‌ای قرار گیرند که وقتی رویشان می‌نشینیم، قادر به مشاهده مستقیم در نباشیم. همچنین، مبل‌ها نباید پشت به پنجره و یا نزدیک در ورودی قرار بگیرند. در عوض بهتر است مبل‌ها پشت به دیوار باشند.

فنگ شویی رنگ ها ، رنگ شناسی فنگ شویی

محل مناسب قرارگیری تلوزیون کجاست؟

سعی کنید تلویزیون را در جایی بگذارید که کمتر مورد توجه قرار گیرد و گرنه توجه شما را جلب کرده و بیش از حد سرگرم آن خواهید شد. در ابتدا در آستانه درب ورودی ، رو به اتاق نشیمن بایستید؛ دورترین گوشه سمت راست اتاق گوشه قدرت به شمار می آید که منطقه ارتباطات نیز هست. اینجا بهترین مکان برای تلویزیون یا ضبط صوت است به خصوص اگر یک یادگاری از کسی که دوستش دارید و یا عکسی از شریک زندگیتان را آنجا قرار دهید.

بهترین مکان تلویزیون در اتاق نشیمن کجاست؟

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید