گیاهان آپارتمانی در طراحی داخلی

گیاهان آپارتمانی در طراحی داخلی

گیاهان آپارتمانی در طراحی داخلی : گیاهان آپارتمانی علاوه بر جلوه زیبایی که در محیط خانه ایجاد می کنند می توانند قسمت هایی از خانه را که دارای معایبی هستند را بپوشانند. فرض کنید در قسمت هایی از دیوار رنگ ها دچار آسیب شده اند، لوله هایی در معرض دید هستند، قرنیز ها کنده شده اند و … میتوانید در چنین قسمت هایی گلدان های خود را قرار دهید و هم چنین برای زیبایی بیش تر می توانید از استند های گل هم استفاده کنید. در این مقاله ی آموزش معماری یاد میگیرید که می توانید علاوه بر این از گیاهان در اتاق خواب خود نیز استفاده کنید. حضور گل و گیاهان در منزل می تواند حس آرامش و سرزندگی را به افراد القا کند. هم چنین گیاهان به خاطر رنگ و لعابی که دارند میتوانند به لحاظ بصری نیز محیط را تقویت کنند. گیاهان می توانند کربن دی اکسید را به خود جذب کنند و اکسیژن تولید کنند. هم چنین گیاهان میتوانند نقطه کانونی یک خانه باشند که این بستگی به چینش و میزان توجهی است که به خود جلب می کنند، دارد.

گیاهان آپارتمانی در طراحی داخلی

مقدمه

در این مقاله به بررسی انواع گیاهان آپارتمانی در طراحی داخلی می‌پردازیم و با معرفی برترین گل ها و انواع مختلف آن در خدمت شما هستیم امیدواریم مطالب این مقاله برای شما جذاب و قابل استفاده باشد.

 

گیاهان آپارتمانی

زمانی که جای‌ جای خانه را گیاهان سبز و شاداب پر کنند، با نگاه کردن به هر نقطه از فضای دلنشین ‌تان انرژی و حسی مثبت به شما القا می ‌شود. سبزی کامل گیاهان آپارتمانی هماهنگی بیشتری با

 

گیاه سانسوریا

سانسوریا گیاهی همیشه سبز و دائمی است که برگ های نیزه ای شکل از شاخصه های اصلی آن به شمار می رود. برگ ها دارای خطوط و نقوش موازی هستند که با بزرگ شدن گیاه، ارتفاعشان بیشتر می شود. این گیاه به کم آبی مقاوم است و این روزها می توانید مدل های مختلف آن را مثل سانسوریا بافته شده، رنگ زده، لوله ای و … را مشاهده کنید.

نام انگلیسی: Mother in Law’s Tongue

فرم گیاه: برگ بلند، کشیده و سر نیزه ‌ای سبزرنگ یا با حاشیه زرد

آبیاری 15-10 روز یکبار

نور کامل تا سایه

تکثیر: تقسیم ساقه زیرزمینی، جدا کردن پاگیاه، قلمه برگی

پیشنهاد ما: روانشناسی رنگ در معماری چگونه است؟

آگلونما

گیاه همیشه سبز آپارتمانی، با ساقه کوتاه و برگ های نیزه ای شکل و هم شده که طول این برگ حدود 10-25 سانتیمتر است و پهنای 10-15 سانتیمتری دارد. لکه های برگ متفاوت بوده و اغلب نظم خاصی را رعایت می کنند. مقاوم به سایه و خشکی است. زمانی که گیاه گل بدهد، به رنگ سفید نمایان می شود.

نام انگلیسی: Chinese Evergreen

فرم گیاه: برگ نیزه‌ ای ابلق و بزرگ

آبیاری هفته‌ ای یکبار

نور غیر مستقیم

اسپری برگی در صورت نبود رطوبت

تکثیر: تقسیم جوانه ریشه ‌دار

برگ انجیری

این گیاه همیشه سبز و بالا رونده است. برگ های پهنی دارد که بریدگی های عمیقی روی آن دیده می شوند. این گیاه ریشه های هوایی دارد که از طریق آن میتواند به اطراف تکیه کند. در ابتدای زندگی برگ قلبی شکل است و بریدگی ها با بالا رفتن سن و به مرور زمان ظاهر می شوند. رنگ برگ ها سبز تیره هستند که در گیاه بالغ می تواند حتی به طول یک متر هم برسد!

نام انگلیسی: Swiss Cheese Plant

فرم گیاه: برگ پهن با بریدگی عمیق

آبیاری 10-15 روز یکبار

نور غیر مستقیم و نیم ‌سایه

نیاز به رطوبت کافی

تکثیر: قلمه ساقه

بگونیا

بگونیا در واقع نام دسته ای بزرگ از گیاهان است که تنوع زیادی از نظر شکل برگ، گل و … دارند. نوعی از بگونیا را معرفی می کنیم که زیبایی برگ مخملی شکل آن خیره کننده است. برگ ضخیم و با لبه های تقریبا مواج ظاهر می شود.

نام انگلیسی: Begonia Soli

فرم گیاه: برگ مخملی و ضخیم با دمبرگ بلند و کرک ریز

آبیاری 10 روز یکبار

نور طبیعی کنار پنجره

اسپری برگی هفته ‌ای یکبار

تکثیر: قلمه برگی، تقسیم ریشه

پپرومیا/ قاشقی

پپرومیا گیاهی همیشه سبز است و برگی نیمه گوشتی دارد. انداتم کوچک این گیاه ارتفاعی حدود 25 سانتی متر را می سازد. این گیاه می تواند به شکل ساده و یا ابلق وجود داشته باشد که در واریته ابلق، لکه های سفید یا کرم رنگ روی برگ های آن ظاهر می شود.

نام انگلیسی: Desert Privet

فرم گیاه: برگ قلبی، گوشتی و ابلق

آبیاری 20-12 روز یکبار

نیم ‌سایه نیم ‌آفتاب

اسپری برگی هفته‌ ای یکبار

تکثیر: قلمه ساقه و قلمه برگی

پوتوس

پوتوس گیاهی رونده و همیشه سبز است. برگ های قلبی شکل و زیبای این گیاه از ویژگی های برجسته آن است، رشد زیادی داشته و ارزان قیمت نیز هست. انواع ابلق این گیاه دارای لکه های سفید، کرم یا سبز روشن هستند و طول برگ های قدیمی تر می تواند به 30 سانتی متر هم برسد. تکثیر این گیاه به سادگی انجام می شود و به سادگی در آب ریشه می دهد.

نام انگلیسی: Sweetheart Plant

فرم گیاه: بالارونده با برگ قلبی نوک تیز سبز یا ابلق

آبیاری 10-4 روز یکبار

نیم ‌سایه تا نور کامل غیر مستقیم

غبارپاشی هفته ‌ای دوبار

تکثیر: قلمه ساقه

برگ بیدی

برگ بیدی یکی از گیاهان محبوب و مشهوری است که در خانه بسیاری از مادربزرگ ها هم زندگی می کردند. این گیاه آنقدر مقاوم است که در گوشه ای از خانه تان می تواند زندگی خود را به خوبی ادامه داده و مزاحم کسی نباشد. گیاه همیشه سبز و چند ساله ای است که شاخه های آن به شکل آویزان رشد می کنند. نقوش موازی روی برگ از شاخصه اصلی برگ بیدی محسوب می شود.

نام انگلیسی: Wandering Jew

فرم گیاه: برگ بیضی نوک تیز با رگه ‌های موازی سفید

آبیاری 7-4 روز یکبار

نور کم

غبارپاشی 2 هفته یکبار _ تکثیر: قلمه ساقه

شفلرا

یکی از درختچه های آپارتمانی زیبا شفلرا است. این گیاه همیشه سبز به دلیل فرم برگهای پنجه ای شکلی که براق و دارای دمبرگ بلند هستند، ظاهری زیبا به فضای خانه می بخشند. در ابتدا تعداد برگچه ها کم بوده و با رشدب بیشتر به 8 عدد هم می رسند. ارتفاع آن به چند متر هم می رسد.

نام انگلیسی: Umbrella Tree

فرم گیاه: درختچه با برگ چرمی پنجه‌ ای شکل با دمبرگ بلند

آبیاری هفته‌ای دوبار

نور غیر مستقیم

غبارپاشی هفته‌ ای دوبار

تکثیر: قلمه ساقه، کاشت بذر

برگ عبایی

این گیاه آپارتمانی بدون ساقه هوایی زندگی می کند. برگ های سبز تیره آن پهن و براق هستند و تا 50 سانتیمتر طول خواهند داشت. دمبرگ بلند این گیاه به طور مستقیم از درون خاک بیرون می آید . ظاهر کلی آن را تشکیل می دهد. این گیاه بدون توجه زیاد می تواند سال های طولانی زندگی کند و گیاهی مقاوم است.

نام انگلیسی: Cast Iron Plant

فرم گیاه: برگ بلند و کشیده شبیه برگ ذرت، به رنگ سبز تیره

آبیاری 7-5 روز یکبار (بین دو آبیاری خاک خشک شود)

نیم ‌سایه نیم ‌آفتاب

اسپری برگی هفته‌ ای یکبار

تکثیر: تقسیم ساقه زیرزمینی

فیکوس بنجامین

فیکوس ها نوعی از گیاهان بوده که دارای گونه های بسیاری هستند. فیکوس بنجامین که با نام بنجامین شناخته می شود، یکی از درختچه های زینتی در فضای داخلی است که ظاهری حاره ای دارد. برگ بیضی شکل و نوک تیز این گیاهان زیبایی خاصی به آن بخشیده است. باید قبل از هر افدامی بدانید که بنجامین نیاز به مراقبت و نگهداری بیشتری نسبت به گیاهان مقاوم دارد.

نام انگلیسی: Weeping fig

فرم گیاه: درختچه با برگ سبز روشن، بیضی و نوک تیز

آبیاری 7-4 روز یکبار

نور زیاد و غیر مستقیم

غبارپاشی 2 روز یکبار

تکثیر: قلمه ساقه، خوابانیدن هوایی، پیوند

 

گندمی

از گیاهان آپارتمانی محبوب و مقاوم گندمی است. این گیاه همیشه سبز و چندساله برگ دارای های بلند و کشیده است که از درون به بیرون آویزان بوده و حالت فواره ای دارند. ارتفاع این گیاه حدود 30 سانتی متر و برگها حدود 25 سانتی متر است. این گیاه هم به شکل تک رنگ و هم دو رنگ با رگه های سفید دجود دارد. برای تکثیر باید گیاهچه های آویزان از ساقه های کناری را درون خاک قرار دهید.

نام انگلیسی: Spider Plant

فرم گیاه: برگ‌ های کشیده و آویزان با رگه ‌های موازی سفید و کرم

آبیاری 7-3 روز یکبار

نور کنار پنجره تا نیم ‌سایه

اسپری برگی یک تا دو روز یکبار

تکثیر: جدا کردن گیاهچه‌ های کوچک

لیندا/ پا فیلی

این درختچه همیشه سبز و دائمی، یک تنه قطور دارد که در سزح خاک برجسته و ظاهری شبیه به پای فیل دارد. برگ های آن باریک، ضخیم و آویزان هستند. ارتفاع این درختچه به دو متر می رسد. برگ ها به رنگ سبز تیره ظاهر می شوند.

نام انگلیسی: Elephant foot Tree

فرم گیاه: درختچه با برگ باریک، کشیده، ضخیم و آویزان

آبیاری 15-5 روز یکبار

نور کامل تا نیم‌ سایه

غبارپاشی هفته ‌ای یکبار

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید