دکوراسیون داخلی ساحلی

دکوراسیون داخلی ساحلی

دکوراسیون داخلی ساحلی: در اين مقاله آموزش معماري خواهيم دانست كه معمولا در دکوراسیون ساحلی از سبک های ساده و مینیمالیستی پیروی می شود. مبلمانی که در این سبک به کار می رود نیز تلفیقی از رنگ های روشن و رنگ حنثی می باشد. مبلمانی که استفاده می کنید سعی کنید که با چوب ترکیب باشند و آن را به خوبی نمایش دهند.مبلمان راحتی و اسپرت گزینه مناسبی برای استفاده می باشند.الیته باید گفت که برخی نیز از مبلمان تلفیق با حصیر هم استفاده می کنند.

در دکوراسیون داخلی ساحلی هم همانند دیگر سبک ها سعی کنید که یک نقطه کانونی قابل توجه ایجاد کنید. این نقطه کانونی می تواند مربوط به مبلمان باشد و یا شومینه شما باشد که در قسمتی از خانه با استفاده از متریال مشخص و قدیمی ای هم چون آجر ساخته شده و حتی روی آن اکسسوری یا قاب عکس هایی قرار داده شده است.

این سبک از طراحی داخلی برای دوست داران و علاقه‌مندانی که آرامش کنار دریا را در خانه خود نیز جستجو می‌کنند و از پی ساعت‌ ها خستگی بیرون منزل به دنبال یک آرامش مطلق به خانه می‌رسند. نزدیک‌ ترین راه برای رسیدن به چنین خیال و تصوری کمک گرفتن از یک دکوراسیون ساحلی زیبا و راحت است تا نیازهای ذهنی شما را پاسخگو باشد. رسیدن به یک دکور ساحلی در حالی که شما فاصله زیادی با آن دارید، زمانی جالب و منطقی به نظر می‌رسد که اصول و قواعد زندگی شهری را با اصول و قواعد دکوراسیون ساحلی بشناسید و ترکیب موفقی از این دو بیابید.

در سبک دکوراسیون ساحلی از ویژگی ها و عناصر موجود در ساحل و دریا در چیدمان و دیزاین خانه استفاده می شود تا آرامش به فضای داخلی انتقال داده شود. همچنین این سبک برای افرادی مناسب خواهد بود که از قدم زدن به روی شن های گرم ساحل و گوش دادن به صدای امواج دریا لذت می برند.

رنگ در دکوراسیون داخلی ساحلی

رنگ در دکوراسیون داخلی ساحلی

برای داشتن دکوراسیونی ساحلی، بهتر است از پالت رنگی این سبک شروع کنیم. اولین و غالب ترین رنگ در این دکوراسیون، رنگ سفید است. در کنار رنگ سفید رنگ کرم روشن و ماسه ای، آبی روشن اقیانوسی، آبی تیره، آجری روشن، فیروزه ای، لیمویی، طیف رنگی چوب های خام و رنگ هایی که در ساحل وجود دارند، در دکوراسیون ساحلی مشاهده می شوند. رنگ های این سبک دکوراسیون داخلی به راحتی حس حضور در ساحل را القا می کنند و آرامش مورد نظر شما را فراهم می نمایند. رنگ های این پالت نماینده و مظهری از ساحل های نواحی گرم کارائیب هستند.

 

نورپردازی در طراحی داخلی به سبک ساحلی

در نورپردازی دکوراسیون داخلی ساحلی، تاکید بسیار زیادی بر نور فراوان طبیعی وجود دارد، از این رو، باید پرده های این دکوراسیون نازک، بسیار ساده و بی تکلف، سبک و معمولا سفید رنگ (مثل پرده های حریر، پرده زبرا، پرده کرکره و موارد دیگر) باشند تا مقدار زیادی از نور را به داخل هدایت کنند. در مورد نورپردازی داخلی، نور سفید در فضای داخلی نیز اهمیت زیادی دارد. این نور زیاد القا کننده روشنایی ساحل خواهد بود. المان های نورپردازی در این سبک دکوراسیون داخلی دارای تزئیناتی از موجودات تزئینی دریایی، مشابه فانوس های دریایی و یا الهام گرفته از المان های ساحلی و یا کشتی های قدیمی می باشند.

نورپردازی در طراحی داخلی به سبک ساحلی

پيشنهاد ما: انواع پرده در دکوراسیون داخلی

پارچه‌های سفت و تمیز

در طراحی به سبک ساحلی، پارچه ها ساده، بی‌تکلف و لطیف و راحت هستند. در مورد ملاحفه های کتانی، فرش های کتانی و پانل‌های پرده ساده یا حریرهای شناور فکر کنید که با وزش نسیم موج برمی‌دارند. با انتخاب رنگ سفید خالص برای پارچه های تان اشتباه نکرده اید اما رنگ های پاستلی(رنگ های متمایل به سفید) یا پارچه های ساده راه راه نیز با این سبک به خوبی همخوانی پیدا می‌کنند.

استفاده از پارچه هایی با نقش های دریایی صدف و مرجان می تواند در انتخاب پارچه ها به سبک دکوراسیون ساحلی مثمر ثمر باشد.

اما آن ها را نباید طوری وارد کرد که در این سبک از دکوراسیون ساحلی غالب باشند. بلکه از این نقش و نگارها به صورت حداقلی استفاده کنید؛ بدین صورت که در نهایت یک جفت کوسن یا یکی از صندلی‌های تان دارای این نقش ها باشند. در مورد انتخاب کاغذ دیواری هم همین مورد را رعایت کنید.

 

چوب در دکوراسیون داخلی ساحلی

در طراحی داخلی ساحلی استفاده از چوب فراوان نیز یکی دیگر از عناصر کلیدی این سبک می باشد. چوب های تیره رنگی مانند ساج معمولا در قطعات مبلمان این سبک مورد استفاده قرار می گیرد. کف چوبی و سرامیک و فرش از روش های معمول برای طراحی کف این دکور می باشد.

دکوراسیون داخلی ساحلی

لوازم دکوراتیو در دکوراسیون داخلی به سبک ساحلی

همانطور که گفته شد در این سبک همواره سعی بر این است تا در گوشه و کنار دکوراسیون داخلی نشانه‌هایی از ساحل، دریا و عوامل مرتبط با آن‌ها به وضوح مشاهده گردد. در این راستا در فضاهای مختلف این دکوراسیون از لوازم دکوراتیوی که به نحوی نشان دهنده موضوعاتی با محوریت دریا و اقیانوس باشند، به وفور استفاده می‌شود.

 

تابلوهای نقاشی:

در سبک ساحلی عمدتاً به کمک تابلوهای نقاشی مدرن، مینیمال و کلاسیک با جلوه‌ای از دریا و امواج خروشان آن، اسکله‌ای در ساحل، کشتی و قایق، ماهی و ماهی‌گیری و همچنین تابلوهای نقش برجسته از موجودات دریایی، تزئینات زیبا و چشم نوازی در دکوراسیون داخلی ساحلی صورت می‌گیرد.

 

مجسمه و اشیای زینتی:

در سبک ساحلی از صدف‌های دریایی و گوش‌ماهی (ساده و یا به‌صورت حکاکی و کنده‌کاری شده) به عنوان اشیای زینتی بر روی میز، داخل شلف و قفسه‌های دکوراتیو، ویترین و یا بر روی سکوی بالای شومینه استفاده می‌شود.

همچنین استفاده از انواع صنایع‌دستی دریایی مانند قایق و کشتی بادبانی چوبی و دست‌ساز و نیز مجسمه‌های دیواری یا رومیزی با طرح‌های مختلفی از از سکان و لنگر کشتی و یا طرح موجودات دریایی متنوع مانند ماهی، لاک پشت، ستاره دریایی و اسب دریایی در دکوراسیون داخلی به سبک ساحلی بسیار رایج است.

لوازم دکوراتیو در دکوراسیون داخلی به سبک ساحلی

گلدان و ظروف شیشه‌ای:

امروزه تزئین دکوراسیون داخلی با انواع تُنگ، گلدان و ظروف شفاف در اشکال هندسی متنوع با متریال شیشه و سرامیک در سبک‌های مختلفی از جمله سبک ساحلی به چشم می‌خورد.

چیدمان تُنگ‌های خالی و یا به همراه صدف و گوش ماهی‌های دریایی، بطری‌های شیشه‌ای کوچک آبی رنگ، گلدان‌های شیشه‌ای و سرامیکی شفاف در ابعاد مختلف با درخشش چشم‌نواز خود در نقاط مختلف دکوراسیون ساحلی مانند قفسه‌های دکوراتیو، میز نهارخوری، میز مرکزی سالن پذیرایی، میزهای جانبی کنار مبل و کانتر آشپزخانه موجب انعکاس نور، روشنایی و جلوه‌ای زیبا در این سبک می‌گردد.

 

لوازم زینتی حصیری:

همانطور که گفته شد؛ بافت‌های طبیعی و ارگانیک همانند چوب و حصیر جایگاه ویژه‌ای در سبک ساحلی دارند؛ لذا به کمک روکش حصیری برای مبلمان و صندلی‌ها، رومیزی و سفره حصیری در فضای آشپزخانه و نشیمن، سبدهای حصیری در تمام بخش‌های منزل (که علاوه بر جنبه زینتی دارای کاربرد های متنوعی نیز هستند) و همچنین زیراندازهای حصیری، چشم انداز متفاوت و زیبایی در فضای دکوراسیون بوجود می‌آید.

 

گیاهان زینتی:

گیاهان متنوعی از جمله سیکاس، کاکتوس آپورو (که به شکل مار است) و ساکولنت نیز جزء دیگری از بخش دکوراتیو سبک ساحلی به شمار می‌آید.

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید